  • 1. Data: 2002-06-24 21:27:17
    Temat: ciekawosta na fakturze
    Od: "Pawel F. Rozenek" <s...@m...ariadna.pl>

    Dostalem ostatnio fakture na ktorej w stopce bylo napisane, ze w przypadku
    niedotrzymania terminu platnosci kupujacy zgadza sie na zaplacenie kary w
    wysokosci 40x (!!!!!!) wartosc faktury. Czy jest to zgodne z prawem? Mam co
    do tego pewne watpliwosci.

  • 2. Data: 2002-06-24 22:06:38
    Temat: Re: ciekawosta na fakturze
    Od: Stootch <s...@s...ebox.pl>

    Użytkownik Pawel F. Rozenek napisał:
    (...) Mam co do tego pewne watpliwosci.

    I słusznie. Ustalenie odsetek wyższych niż ustawowe można uregulować np.
    w odrębnej umowie. Tego typu dopiski na fakturze mają taką samą prawną
    wartość, jak np. "Dziękujemy za zakupy, zapraszamy w przyszłości".

    Stootch

  • 3. Data: 2002-06-24 22:09:22
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Pawel F. Rozenek wrote:

> [...]
    >wysokosci 40x (!!!!!!) wartosc faktury. Czy jest to zgodne z prawem? Mam co

    Skoro faktura jest dowodem zawarcia umowy......
    Moznaby sie obawiac podpisujac takie curiosum :((((

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 4. Data: 2002-06-24 22:10:58
    Od: Stootch <s...@s...ebox.pl>

    Użytkownik maup napisał:

    > Skoro faktura jest dowodem zawarcia umowy......

    Umowy kupna-sprzedaży i żadnej innej :)

    Stootch

  • 5. Data: 2002-06-24 23:28:25
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Stootch wrote:

    > Umowy kupna-sprzedaży i żadnej innej :)

    Jestes pewny, ze tego nie mozna probowac naciagac jako uszczegolowienie
    umowy (drobny druczek, z innych przykladow) ??

  • 6. Data: 2002-06-24 23:42:06
    Od: Stootch <s...@s...ebox.pl>

    Użytkownik maup napisał:

    > Jestes pewny, ze tego nie mozna probowac naciagac jako uszczegolowienie
    > umowy (drobny druczek, z innych przykladow) ??

    Wstawiaj na swoich fakturach tekst pt. "Nabywca zobowiązuje się do
    zakupu towaru u sprzedawcy w następnym miesiącu na kwotę nie niższą, niż
    określona w niniejszej fakturze", a potem spróbuj to wyegzekwować.

    Stootch

  • 7. Data: 2002-06-24 23:54:42
    Temat: Odp: ciekawosta na fakturze
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Stootch <s...@s...ebox.pl> w wiadomości do grup dyskusyjny
    ch napisał:3...@s...ebox.pl...
    Użytkownik maup napisał:

> [...]

    zakupu towaru u sprzedawcy w następnym miesiącu na kwotę nie niższą, niż
    określona w niniejszej fakturze", a potem spróbuj to wyegzekwować.

    To, ze nie uda sie polubownie wyegzekwowac, nie oznacza, ze taki zapis nie z
    ostanie uznany przez sad za obowiazujaca czesc umowy. Nikt nie kaze kupowac
    w takiej firmie -> mozesz odeslac niepodpisana fa z towarem.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 8. Data: 2002-06-25 00:15:22
    Od: Stootch <s...@s...ebox.pl>

    > To, ze nie uda sie polubownie wyegzekwowac, nie oznacza, ze taki zapis nie z
    > ostanie uznany przez sad za obowiazujaca czesc umowy. Nikt nie kaze kupowac
    > w takiej firmie -> mozesz odeslac niepodpisana fa z towarem.

    Rany Julek, teraz to mnie fantazja ponosi. OK, zamówiłem towar, dostałem
    fakturę z takim "kwiatkiem" (nikt mnie o tym wcześniej nie
    informował). Odeślę towar wraz z fakturą, bo nie odpowiadają mi
    określone warunki sprzedaży, a mój klient rezygnuje z zamówienia u mnie
    (a może jeszcze płacę mu jakąś karę za niewywiązanie się z umowy w
    terminie?). I co wtedy? Mam pozwać do sądu niedoszłego sprzedawcę?
    Przeca utraciłem spodziewany dochód, tak czy nie?

    A co z upoważnieniami do wystawiania faktur bez podpisu? Toż to byłby
    raj na ziemi dla cwaniaków wszelakiej maści.

    Faktura jest faktura i muszę się na niej podpisać, bo tego wymagają inne
    przepisy. Sprzedawca grozi absurdalnymi odsetkami? Niech sobie grozi.
    Nie podpisałem z nim umowy, że zgadzam się na jego warunki, podpisałem
    tylko fakturę, którą zobowiązany był mi wystawić.

    Stootch

  • 9. Data: 2002-06-25 04:38:49
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stootch" <s...@s...ebox.pl> napisał w wiadomości
    news:3D17B61A.3000105@supelek.ebox.pl... i inni napisali ... <ble,
    ble,ble>...

    kolezanki i koledzy ! a od kiedy to podpisanie faktury oznacza zawarcie
    umowy ? - faktura tylko potwierdza fakt zawarcia umowy dla celow
    podatkowych...

    pozdr. R.

  • 10. Data: 2002-06-25 06:53:19
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Stootch napisał:

> [...]
    > Nie podpisałem z nim umowy, że zgadzam się na jego warunki, podpisałem
    > tylko fakturę, którš zobowišzany był mi wystawić.

    I jeszcze mi po glowie chodza jakies transakcje wišzane (jako
    niedozwolone)
    --
    Pozdrowienia
    J.