  • 11. Data: 2002-06-25 06:53:47
    Temat: Re: ciekawosta na fakturze
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    Wszystko w porządku, ale w związku z powyższym, moim zdaniem
    tym bardziej na takim dokumencie nie powinno być
    takich zapisków!

    Po co?
    Według mnie żeby zestresować kontrahenta i później
    mu łaskawie niby odpuścić.
    Jak to jest prawnie?
    Czy można dopisywać na fakturze wszystko?

  • 12. Data: 2002-06-25 07:25:14
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wszystko w porządku, ale w związku z powyższym, moim zdaniem
    > tym bardziej na takim dokumencie nie powinno być
    > takich zapisków!

    może i nie powinno ale nie jest nigdzie zakazane, więc...

    > Po co?
    > Według mnie żeby zestresować kontrahenta i później
    > mu łaskawie niby odpuścić.

    w takim razie postresuj sprzedawcę i olewaj jego ewentualne wezwania...
    a tak poważnie to zastanów się nad kontrahentem - moim zdaniem takie
    działania naruszają podstawowe zasady przyzwoitego kupiectwa... tak jakby
    dopisali "nabywca jest głupi !"

    > Jak to jest prawnie?

    nijak

    > Czy można dopisywać na fakturze wszystko?

    a pisz co chcesz tylko jak wyżej...

    pozdr. Rafal

  • 13. Data: 2002-06-26 22:23:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jun 2002, Stootch wrote:

    >+ Użytkownik maup napisał:
    >+
    >+ > Skoro faktura jest dowodem zawarcia umowy......
    >+
    >+ Umowy kupna-sprzedaży i żadnej innej :)

    A gdzieś jest zakaz umieszczania dwu umów na jednym
    swistku ??

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2002-06-26 22:26:49
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jun 2002, mites3 wrote:

    >+ Użytkownik "Stootch" <s...@s...ebox.pl> napisał w wiadomości
    >+ news:3D17B61A.3000105@supelek.ebox.pl... i inni napisali ... <ble,
    >+ ble,ble>...
    >+
    >+ kolezanki i koledzy ! a od kiedy to podpisanie faktury oznacza zawarcie
    >+ umowy ? - faktura tylko potwierdza fakt zawarcia umowy dla celow
    >+ podatkowych...

    Acha. Czyli sugerujesz że warunki np. gwarancji zapodane
    na tym samym papierze co faktura (potocznie: "na fakturze")
    nie są umową i nie obowiązują ??
    Gratulacje...
    (nie, nie twierdzę że "propozycji * 40" nie da się podważyć inaczej :))

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2002-06-26 22:30:59
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jun 2002, Mariusz wrote:
    [...]
    >+ Jak to jest prawnie?
    >+ Czy można dopisywać na fakturze wszystko?

    wKF: nie, nie można u góry dopisać np. "rachunek"
    ani "weksel" ;)
    Ale *wiele* mozna napisać :)
    Równiez to że "nie wolno wykonywać kopii zapasowej
    ww. programów" albo że "niewykonanie jest zagrożone
    karą śmierci". Przypadkiem takie dopiski mogą nie
    mieć mocy prawnej :) ale faktury IMO nie unieważniają.
    I nie jest prawdą (IMO) że "faktura to tylko faktura"
    (patrz: gwarancja "na fakturze").

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2002-06-27 17:11:46
    Od: "Andrzej Tokarski" <a...@a...com.pl>

    Użytkownik "Pawel F. Rozenek" <s...@m...ariadna.pl> napisał w wiadomości
    > Dostalem ostatnio fakture na ktorej w stopce bylo napisane, ze w przypadku
    > niedotrzymania terminu platnosci kupujacy zgadza sie na zaplacenie kary w
    > wysokosci 40x (!!!!!!) wartosc faktury. Czy jest to zgodne z prawem? Mam
    co
    > do tego pewne watpliwosci.
    Witam,
    Jakiś czas temu ktoś na tej grupie pisał o jakimś wyroku NSA stwierdzającym,
    że wszelkie "pozafakturowe" dopiski na fakturze nie są wiążące dla
    kupującego.
    Przy okazji - znałem pewnego "dowcipnego" właściciela sklepu komputerowego,
    który podtykał nabywcy fakturę, na której były jakieś groźnie brzmiące
    stwierdzenia o ogromnych odsetkach itp, a pod nimi wielkie jak wół pole na
    podpis. Klient podpisywał toto oczywiście w tym miejscu, oddawał sprzedawcy,
    który stwierdzał "o tu proszę podpisać odbiór faktury" i wskazywał gdzieś w
    środku maleńkie pole z maleńkim tekstem "podpis nabywcy" :)

    AJT
    *** programy dla firm: http://ajt.com.pl ***

  • 17. Data: 2002-06-28 08:47:07
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jun 2002, Andrzej Tokarski wrote:
    [...]
    >+ Jakiś czas temu ktoś na tej grupie pisał o jakimś wyroku NSA stwierdzającym,
    >+ że wszelkie "pozafakturowe" dopiski na fakturze nie są wiążące dla
    >+ kupującego.

    Jakby ktos się o potknął o namiar - to bardzo proszę o wskazanie :)

    Pozdrowienia, Gotfryd