  • 1. Data: 2004-09-23 10:30:27
    Temat: co lepiej-spadek, czy kupno?
    Od: "Crazy Russian" <r...@N...gazeta.pl>

    Szanowni Grupowicze!
    Bardzo prosze o porade
    Moj "problem" jest nastepujacy
    Moj Dziadek ma prywatna kamienice a w niej 2 kawalerki (2x35 m2). Jedna mi
    da "gratis" a za 2 mam mu zaplacic.
    Wszystkie oplaty rowniez ja mam poniesc. Jako ze nie mam pieniedzy, ani na
    zaplate, ani na remont i polaczenie tych 2 kawalerek mam dwa rozwiazania:

    1. dziadek przepisze na mnie dwie kawalerki (nie jeszcze mieszkania). PLUSY-
    nie zaplace podatku (bo nie mam mieszkania). MINUSY-nie bede mogl wykorzystac
    premii gwarancyjnej z ksiazeczki mieszkaniowej (mam takowa od ponad 20 lat)
    oraz bede musial wziac "drozszy" kredyt /niz mieszkaniowy/ na splate dziadka

    2. dziadek przepisze na mnie 1 kawalerke, a dzien pozniej sprzeda mi druga
    kawalerke. PLUSY-bede mogl skorzystac z premii gwarancyjnej z ksiazeczki
    mieszkaniowej i splacic dziadka. Minusy-zaplace podatek od zakupu i podatek
    za dziadka /od sprzedazy/

    Co byscie poradzili?
    Bede wdzieczny za jakies sugestie i przyblizenie tych spraw podatkowych
    pzdr
    darek

  • 2. Data: 2004-09-23 12:50:24
    Temat: Re: co lepiej-spadek, czy kupno?
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Crazy Russian pisze:

> [...]
    > podatek za dziadka /od sprzedazy/
    >
    > Co byscie poradzili?
    > Bede wdzieczny za jakies sugestie i przyblizenie tych spraw podatkowych

    Ja bym rozwazyl przerobienie dwoch kawalerekna jedno mieszkanie i darowizne
    MEISZKANIA.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-09-23 19:46:48
    Od: "rysiu rysiu" <r...@g...pl>

    > Ja bym rozwazyl przerobienie dwoch kawalerekna jedno mieszkanie i darowizne
    > MEISZKANIA.
    >
    > Boguslaw

    No tak, ale w momencie jak dziadek zrobi z 2 kawalerek 1 i zapisze na mnie
    jako darowizne to nie place podatku, ale nie moge skorzystac z premi
    gwarancyjnej, jaka mam na ksiazeczce /nie wiem ile to jeszcze bedzie bo
    dopiero mam ja w trakcie wyceny-jest ponad 20-o letnia/
    pzdr
    darek

  • 4. Data: 2004-09-24 07:24:27
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    rysiu rysiu pisze:

> [...]
    > gwarancyjnej, jaka mam na ksiazeczce /nie wiem ile to jeszcze bedzie bo
    > dopiero mam ja w trakcie wyceny-jest ponad 20-o letnia/

    No tomoze kup od dziadka ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-09-24 10:19:47
    Od: "Crazy Russian" <r...@g...pl>

    > No tomoze kup od dziadka ?
    >
    > Boguslaw

    Walsnie sie zastanawiam co bedzie korzystniejsze w moim przypadku
    pzdr
    darek

  • 6. Data: 2004-09-24 11:16:55
    Od: Michał Muras <w...@e...donet.pl>

    Dnia Thu, 23 Sep 2004 10:30:27 +0000 (UTC), Crazy Russian
    <r...@N...gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > za dziadka /od sprzedazy/
    >
    > Co byscie poradzili?
    > Bede wdzieczny za jakies sugestie i przyblizenie tych spraw podatkowych

    kup jedną z kawalerek za kwotę niewiele większą niż premia z książeczki

    --
    pozdrawiam serdecznie,
    Michał Muras