  • 11. Data: 2004-01-08 09:47:13
    Temat: Re: co tam jeszcze trzeba zgłosić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004, Dark Icon wrote:

    >+ Użytkownik "Ewa Wolska" <e...@o...pl> [...]
    >+ > własnym mieszkaniu nie masz obowiązku informowania żadnych
    >+ > instytucji poza np. spółdzielnią mieszkaniową , jeżeli lokal jest
    >+ > spółdzielczy (chodzi o zmianę sposobu użytkowania lokalu
    >+ > mieszkalnego ) Prowadzenie DG ma wpływ na wysokość np. podatku
    >+ > od nieruchomości. Powinieneś również oznaczyć na zewnątrz (szyld).
    [...]
    >+ A jeżeli usługi wykonuje się u klientów tylko siedziba firmy i miejsce
    >+ przechowywania dokumentów jest w mieszkaniu. To co w takim przypadku?

    IMHO decyduje "przeznaczenie lokalu" (lub pomieszczenia). Jeśli
    kilka ksiąg na półce plus stolik na komputer nie zmienia "przeznaczenia
    pomieszczenia" to IMHO nie ma sprawy - zresztą mi UM udzielił takiej
    samej odpowiedzi :)
    Oczywiście trudno wtedy uznać że ma się prawo do zaliczenia w koszt
    kosztów ogrzewania itp., ale to inna sprawa :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-01-08 09:57:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2004, latet wrote:

    >+ > Powinieneś również oznaczyć na zewnątrz (szyld).
    >+
    >+ Strasznie mnie ten wymóg szyldu bulwersuje

    Ktoś tu wspominał że karteczka fontem 3 jest zgodna z przepisami.
    Rozważam czy by właśnie nie dodrukować sobie przy domofonie :)

    >+ (ochrona danych osobowych, bezpieczenstwo)

    A weź ty... Jaka ochrona ?? Prowadzenie DG jest JAWNE !!
    Jak jesteś prowadzącym DG albo np. właścicielem nieruchomości
    to ochrony "osobowej" wszystkiego co jest z tym związane
    (bo oczywiście "ochrona" nadal dotyczy pozostałych spraw
    osobistych !), w tym twojego adresu (jakby cię kto pozwać
    cywilnie chciał na przykład :>) itp. NIE MA.
    Wrrr.... jeszcze jeden "myśliciel" do kolekcji :)

    >+ i oczywiscie zadnego nie wywiesilem i nie wywieszę.
    >+ Zastanawiam sie, ze w praktyce często i ostro się o to czepiają?

    Jak na razie nie są znane mi przypadki "czepiania się" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 13. Data: 2004-01-08 15:55:21
    Od: "latet" <n...@n...pl>

    > A ja mialem kolegium "za niemanie" napisu "kiosk Handlowy"
    > na kiosku handlowym.

    No, miejsce handlowe, sklepik, kiosk, to jednak nie to samo
    co samozatrudniacz z firmą zarejestrowaną w mieszkaniu....

    latet

  • 14. Data: 2004-01-08 16:03:20
    Od: "latet" <n...@n...pl>

> [...]
    > cywilnie chciał na przykład :>) itp. NIE MA.
    > Wrrr.... jeszcze jeden "myśliciel" do kolekcji :)

    I co tak warczysz ? ;-)

    Wiem, ze nie ma i ubolewam nad tym.
    Prawo, to nie jakies boskie objawienie, tylko zbiór ciągle zmienianych
    przepisów wymyslonych przez bandę skorumpowanych debili na wiejskiej.
    Trudno w takiej sytuacji szanować prawo.
    Jedne przepisy są mądre i potrzebne, inne takie-sobie, a jeszcze inne
    zbędne, bezsensowne i krzywdzące, narażające niewinnych ludzi
    na niebezpieczeństwa.

    Marzy mi się brak obowiązku wieszania szyldu.
    Moze taka nowelizacja kiedyś bedzie, moze nie.

    Poki co - nie mam zamiaru przestrzegać przepisu, jesli naraza
    mnie to na niebezpieczeństwo, a przy tym jego nieprzestrzeganie
    absolutnie nie jest szkodliwe dla nikogo.

    Tak samo jak nieprzestrzegam obowiązku wymiany prawa jazdy
    na nowe, po zmianie adresu zamieszkania.
    Uzasadnienie - jesli mnie napadną i okradną, zabiorą klucze od mieszkania
    i dokumenty - to beda mieli tylko stary adres i nie uzyją kluczy, aby
    obrobic mieszkanie.
    A co to komu szkodzi, ze mam stary adres w prawku? NIC NIKOMU!

    Pozdrawiam,

    latet