  • 1. Data: 2004-01-07 16:51:11
    Temat: co tam jeszcze trzeba zgłosić?
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Witam!

    Od paru miesięcy prowadzę DG, w związku z czym warto by się może
    dowiedzieć, czy na pewno dostarczyłem wszystkie świstki gdzie trzeba i
    czy działam w pełni legalnie ;-)

    Czy poza poinformowaniem GUS, US, ZUS muszę jeszcze coś zrobić? Może
    powinna o mnie wiedzieć jakaś straż pożarna, sanepid, policja, zarząd
    pracowniczych ogródków działkowych itp? ;-)Prowadzę usługi
    informatyczne, siedzibą firmy jest prywatne mieszkanie.

    Maciek

  • 2. Data: 2004-01-07 18:24:44
    Temat: Re: co tam jeszcze trzeba zgłosić?
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

    Jeśli kogoś zatrudniasz na umowę o pracę - to PIP (Państwowa
    Inspekcja Pracy )
    pozdrawiam, Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-01-07 18:51:07
    Od: "Dark Icon" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa Wolska" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli kogoś zatrudniasz na umowę o pracę - to PIP (Państwowa
    > Inspekcja Pracy )
    > pozdrawiam, Ewa

    A jak się nikogo nie zatrudnia i działalność prowadzi się w mieszkaniu
    (usługi informatyczne) to rozumiem że wystarczy tylko US i ZUS (i oczywiście
    wpis do ewidencji). Czy tak?

    przemek

  • 4. Data: 2004-01-07 20:50:14
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

    Myślę, że przy usługach informatycznych wykonywanych osobiście we
    własnym mieszkaniu nie masz obowiązku informowania żadnych
    instytucji poza np. spółdzielnią mieszkaniową , jeżeli lokal jest
    spółdzielczy (chodzi o zmianę sposobu użytkowania lokalu
    mieszkalnego ) Prowadzenie DG ma wpływ na wysokość np. podatku
    od nieruchomości. Powinieneś również oznaczyć na zewnątrz (szyld).

    Jeśli się mylę proszę, żeby mnie ktoś poprawił. Wiele małych
    podmiotów prowadzących DG ma podobne wątpliwości.

  • 5. Data: 2004-01-07 22:04:29
    Od: "Dark Icon" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jeśli się mylę proszę, żeby mnie ktoś poprawił. Wiele małych
    > podmiotów prowadzących DG ma podobne wątpliwości.

    A jeżeli usługi wykonuje się u klientów tylko siedziba firmy i miejsce
    przechowywania dokumentów jest w mieszkaniu. To co w takim przypadku?

    przemek

  • 6. Data: 2004-01-07 22:56:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004, Dark Icon wrote:
    [...]
    >+ A jak się nikogo nie zatrudnia i działalność prowadzi się w mieszkaniu
    >+ (usługi informatyczne) to rozumiem że wystarczy tylko US i ZUS (i oczywiście
    >+ wpis do ewidencji). Czy tak?

    Tym razem pominąłeś GUS :), a przy tak postawionym pytaniu trzeba
    się przyczepić :) że "to zależy". Jakbyś np. "zmienił przeznaczenie"
    któregoś pomieszczenia (na "gospodarcze") to w zamian za prawo
    rozliczania kosztów - musisz płacić większy podatek od nieruchomości,
    ew. "uzasadnione opłaty" ustanowione przez wspólnotę mieszkaniową :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-01-08 00:28:54
    Od: "latet" <n...@n...pl>

    > Powinieneś również oznaczyć na zewnątrz (szyld).

    Strasznie mnie ten wymóg szyldu bulwersuje
    (ochrona danych osobowych, bezpieczenstwo)
    i oczywiscie zadnego nie wywiesilem i nie wywieszę.
    Zastanawiam sie, ze w praktyce często i ostro się o to czepiają?
    (Mam na mysli male 1-os firemki w mieszakniach, gdzie
    zaden klient nogi nie postawi, bo praca jest wykonywana
    gdzie indziej - po prostu samozatrudnienie).

    Dzieki,

    latet

  • 8. Data: 2004-01-08 07:33:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik latet napisał:

    > Strasznie mnie ten wymóg szyldu bulwersuje
    > (ochrona danych osobowych, bezpieczenstwo)

    Latet, rozpoczynając działalność gospodarczą zrzekasz się nieodwołalnie
    prawa do cześci prywatności.
    Przedsiębiorca działa jawnia. Jego siedziba jest jawa. Wiele jego danych
    nie podlega ochronie takiej jak u osób nie prowadzących DG.
    Trzeba sie z tym pogodzić albo zwinąc interes.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-01-08 09:00:33
    Od: "latet" <n...@n...pl>

> [...]
    > Przedsiębiorca działa jawnia. Jego siedziba jest jawa. Wiele jego danych
    > nie podlega ochronie takiej jak u osób nie prowadzących DG.

    Wiem...... przecież "sieję" swoimi danymi na kazdej fakturze....

    > Trzeba sie z tym pogodzić albo zwinąc interes.

    Jesli mnie do tego zmuszą, to zwinę. Ale szyldu nie wywieszę.

    latet

  • 10. Data: 2004-01-08 09:15:47
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    latet wrote:

    > Wiem...... przecież "sieję" swoimi danymi na kazdej fakturze....

    > Jesli mnie do tego zmuszą, to zwinę. Ale szyldu nie wywieszę.

    A ja mialem kolegium "za niemanie" napisu "kiosk Handlowy"
    na kiosku handlowym.

    A ze wyrazilem skruche i napisalen na kiosku "kiosk Handlowy...."

    wiec kara byla 100 PLN.
    (choc Pan Policjant postulowal 1 000)
    Boguslaw