  • 1. Data: 2003-02-12 22:17:50
    Temat: co to jest stan ubostwa?
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    Czy stanem ubostwa jest stan studenta studiow dziennych
    (lat 24) nie majacego zadnych dochodow, bedacego
    na utrzymaniu rodzicow?

    Chodzi mi o nowe przepisy ustawy o oplacie skarbowej (Dz. U. Nr 135,
    poz. 1143), gdzie od 1 stycznia 2003 wprowadzono oplate za zlozenie
    wniosku w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej a
    z oplaty sa zwolnione.
    "podania i załączniki do podań wnoszone przez osoby, które stan
    ubóstwa udokumentują organowi mającemu rozpatrzyć podanie, czynności
    urzędowe dokonywane na wniosek tych osób, a także wydawane im
    zaświadczenia"

    Czy aby udowodnic stan ubostwa nalezy miec a wiec najpierw zglosic sie
    zglosic sie do urzedu skarbowego z celu wydania jakiegos zaswiadczenia
    (np. o braku dochodow za rok 2002) ?
    Brak dochodow za ten rok poswiadczyc oswiadczeniem czy moze za
    pierwszy miesiac 2003 tez mozna dostac zaswiadczenie od urzedu
    skarbowego?

    Mam nadzieje, ze 24 letni student studiow dziennych o zerowych
    dochodach i bedacy na utrzymaniu rodzicow podlega przepisowi:
    o zwolnieniaz oplaty skarbowej za wydanie zaswiadczenie o stanie
    majatkowym:
    "Zwolnienia, Podania i załączniki do podań:
    5) dotyczące stwierdzenia stanu majątkowego uczącej się młodzieży,
    osób pobierających emerytury lub renty albo ubiegających się o
    przyznanie emerytury lub renty oraz inwalidów ubiegających się o
    szkolenie"

  • 2. Data: 2003-02-13 06:36:23
    Temat: Re: co to jest stan ubostwa?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 12-02-2003 23:17, Użytkownik Klasyk napisał:
    > Czy stanem ubostwa jest stan studenta studiow dziennych (lat 24) nie
    > majacego zadnych dochodow, bedacego na utrzymaniu rodzicow?

    Licza sie dochody rodziców.
    Brak własnych, w sytuacji gdy istnieje obowiazek alimentacyjny ze strony
    rodziców, o niczym nie świadczy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk