  • 1. Data: 2008-03-01 16:05:03
    Temat: czy istnieją 2 podobne do siebie nr Pesel ?
    Od: k...@p...fm

    Witam Czy możliwe jest aby dwa numery Pesel różniące się jedynie
    pierwszą i czwartą cyfrą (ostatnie 5 cyfr jest identyczne) oznaczały
    dwie różne osoby ?? A jeśli tak to jak wysokie jest
    prawdopodobieństwo.

    Pozdrawiam
    Kasia

  • 2. Data: 2008-03-01 16:16:57
    Temat: Re: czy istnieją 2 podobne do siebie nr Pesel ?
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Użytkownik <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    IMO mało prawdopodobne. Przeczytaj sobie http://pl.wikipedia.org/wiki/PESEL
    . Możesz też sobie sprawdzić czy dany PESEL istnieje:
    http://www.biznesforum.pl/sprawdz.php

  • 3. Data: 2008-03-01 16:36:50
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 1 Mar 2008 17:16:57 +0100, "Szymon" <s...@o...pl> wrote:

    >. Możesz też sobie sprawdzić czy dany PESEL istnieje:
    >http://www.biznesforum.pl/sprawdz.php
    Ten skrypt nie sprawdza czy PESEL istnieje tylko czy jest poprawny. To
    dwie zupelnie rozne sprawy. Poprawny numer moze nie byc w praktyce
    wykorzystany. Ponadto numer niepoprawny moze istniec, sam znam osobe
    ktora ma niezgodny z algorytmem numer PESEL.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 4. Data: 2008-03-01 16:46:14
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    k...@p...fm pisze:
> [...]
    > pierwszą i czwartą cyfrą (ostatnie 5 cyfr jest identyczne) oznaczały
    > dwie różne osoby ?? A jeśli tak to jak wysokie jest

    Jest to możliwe. Istnieje 9 kombinacji dla wymienionych warunków, z tym,
    że na na pewno jedna z osób musiałaby mieć PESEL rozpoczynający się
    (pierwsza cyfra) od cyfry 0 (zero) a druga od cyfry 9.

    Zbiór możliwych par:
    0..1.......-9..0.......
    0..2.......-9..1.......
    0..3.......-9..2.......
    0..4.......-9..3.......
    0..5.......-9..4.......
    0..6.......-9..5.......
    0..7.......-9..6.......
    0..8.......-9..7.......
    0..9.......-9..8.......

    Reszta cyfr dowolna i jednakowa dla obu osób, cyfra kontrolna oczywiście
    zależna od wskazanych cyfr lecz jednakowa dla obu osób.

    Na kolejny weekend też zarzuć jakąś szaradą. ;)
    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 5. Data: 2008-03-01 16:47:48
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

[...]

    Jak najbardziej jest możliwe. Co do oszacowania prawdopodobieństwa, trzeba
    by doprecyzować prawdopodobieństwo czego dokładnie chcemy wyznaczyć. :-)

    marekz

  • 6. Data: 2008-03-01 19:50:20
    Od: k...@p...fm

    On 1 Mar, 17:05, k...@p...fm wrote:
> [...]
    > pierwszą i czwartą cyfrą (ostatnie 5 cyfr jest identyczne) oznaczały
    > dwie różne osoby ?? A jeśli tak to jak wysokie jest

    A możliwe jest żeby 2 osoby miały pesel różniący się tym co pisałam
    wyżej, i w dodatku miały to samo imie i nazwisko ??? Miałam w pracy
    właśnie taki dziwny przypadek. Jeśli ta sytuacja jest niemożliwa wtedy
    zostaje jedynie możliwość że ktoś wpisał tę samą osobę pod dwoma
    bardzo zbliżonymi peselami..... Sama głupieję już o co w tym chodzi :)

  • 7. Data: 2008-03-02 15:12:15
    Od: k...@p...fm

    On 1 Mar, 17:05, k...@p...fm wrote:
> [...]
    > pierwszą i czwartą cyfrą (ostatnie 5 cyfr jest identyczne) oznaczały
    > dwie różne osoby ?? A jeśli tak to jak wysokie jest

    Dziękuję wszystkim za odpowiedź!!!! trochę mam mentlik w głowie :-))

  • 8. Data: 2008-03-02 17:56:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    googlegroups.com...

    > Dziękuję wszystkim za odpowiedź!!!! trochę mam mentlik w głowie :-))

    Pierwsze 6 cyfr PESEL, to data urodzenia: dwie pierwsze cyfry to rok,
    następne miesiąc i kolejne dzień. Dla osób urodzonych w XIX wieku do
    miesiąca dodajesz 80. Dla tych z XXI wieku dodajesz 20.
    Kolejne cztery to kolejny numer osoby urodzonej w danym dniu, z tym, że
    parzyste numery porządkowe mają kobiety,a nieparzyste mężczyźni. Ostatnia
    cyfra jest cyfrą kontrolną obliczaną z pozostałych.

    Jeśli PESEL różni sie 1 i czwarta cyfrą, to po prostu osoby te mają różne
    daty urodzenia. Co do zasady nic nie stoi na przeszkodzie, by te liczby
    przypadkowo sie tak ułożyły, by wyszła jednakowa cyfra kontrolna. nie chce
    mi sie tego analizować, ale jeśli masz obydwa numery PESEL, to po prostu je
    sprawdź w byle którym kalkulatorze sprawdzającym.

    Pozostaje sprawdzenie tego imienia i nazwiska. Jeśli macie inne dane tego
    pracownika, to sprawdź datę urodzenia.