  • 1. Data: 2006-02-22 12:41:26
    Temat: czy mozna odliczyc dwa fundusze remontowe z dwoch mieszkan
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    witam!
    wypełniam PIT i nie wiem, a oszukać nie chcę:

    mam dwa mieszkania w spółdzielni, za oba fundusz remontowy.

    czy mogę odliczyć oba fundusze, czy też wolno mi tylko jeden?

  • 2. Data: 2006-02-22 16:49:32
    Od: "Stach - SaTooT" <s...@v...pl>

    > witam!
    > wypełniam PIT i nie wiem, a oszukać nie chcę:
    >
    > mam dwa mieszkania w spółdzielni, za oba fundusz remontowy.
    >
    > czy mogę odliczyć oba fundusze, czy też wolno mi tylko jeden?

    IMO można oba.
    Nie jestem specjalistą, ale chyba tak.
    Najciekawsze "na szybko":
    1. http://www.polskieradio.pl/czat/trans.asp?chatID=106
    O prawie do skorzystania z ulgi remontowej decyduje tytuł prawny do danego
    lokalu. Jeżeli posiadanych jest kilka mieszkań, to wpłaty na fundusz remontowy
    każdego tych mieszkań wchodzą do ulgi remontowej.
    2. http://podatki.onet.pl/1305326,pytania.html
    Warunkiem skorzystania z odliczenia wydatków z tytułu wpłat na fundusz
    remontowy będzie zatem:
    - posiadanie tytułu prawnego do zajmowanego budynku mieszkalnego lub lokalu
    mieszkalnego oraz
    - posiadanie dowodu wpłaty na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni
    mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej.
    Stąd też, jeśli podatnik jest właścicielem dwóch lokali mieszkalnych, a tym
    samym posiada tytuł prawny do obu lokali, i dokonuje wpłat (na swoje nazwisko)
    na wyodrębniony fundusz remontowy za dwa lokale, może skorzystać z odliczenia -
    w ramach obowiązującego limitu - obejmującego wydatki na wyodrębniony fundusz
    remontowy w łącznej kwocie (za dwa mieszkania).
    3. pośrednio http://www.money.pl/podatki/poradniki/artykul/71,0,1
    29863.html
    Osoby, które mają na przykład kilka mieszkań mają prawo do jednego limitu
    ulgi. Jeśli jednak tytuł prawny do mieszkania lub domu ma kilka osób, na
    przykład żona i mąż, to każda z nich ma prawo do ulgi w pełnej wysokości
    4. http://dom.gazeta.pl/prawo/1,65588,3052909.html?as=3
    &ias=4
    Uwaga! Aby skorzystać z ulgi, nie musisz być w remontowanym mieszkaniu
    zameldowany.
    Stachu - SaTooT

  • 3. Data: 2006-02-22 18:10:14
    Od: "Ania" <s...@o...pl>

    "Konrad N.S." <n...@o...pl> wrote in message
    > witam!
    > wypełniam PIT i nie wiem, a oszukać nie chcę:
    >
    > mam dwa mieszkania w spółdzielni, za oba fundusz remontowy.
    >
    > czy mogę odliczyć oba fundusze, czy też wolno mi tylko jeden?

    jakiś czas temu bodajże rzeczpospolita pisała, że można
    opisali przykład rodzica, który płacił fundusz remontowy swojego mieszkania
    i mieszkania dziecka - interpretacja była, że można odliczyć oba.
    pozdrawiam
    Ania