  • 1. Data: 2003-12-15 09:08:13
    Temat: czy musze miesc kase fiskalna?
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Zalozylem firme ISP. Oplaty abonamentowe zwolnione sa z obowiazku
    fiskalizacji. Czy w zwiazku z tym musze miec kase fiskalna?

    Dodam , ze firma swiadczy takze takie uslugi jak : konto e-mail, Praca
    informatyka na zyczenie klienta, Instalacja internetu kosztuje 1 zl.

    Czy na wyzej wymienione uslugi musze drukowac klientom paragony? a moze
    wystarczy, ze wystawie faktury VAT? ale czy moge to zrobic dla klientow
    indywidualnych?

    Czy jesli nie ialbym uslug dodatkowych to czy musialbym drukowac paragony
    fiskalne za instalacje internetu? czyli musialbym kupowac kase zeby
    wydrukowac zalozmy 50 paragonow po 1 zl?

  • 2. Data: 2003-12-15 10:54:35
    Temat: Re: czy musze miesc kase fiskalna?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <brjto6$30c$1@inews.gazeta.pl>, Piwek wrote:
> [...]
    >
    > Czy na wyzej wymienione uslugi musze drukowac klientom paragony? a moze
    > wystarczy, ze wystawie faktury VAT? ale czy moge to zrobic dla klientow

    Tak, możesz. Zapoznaj się z Dz.U.2002.234.1971 ze zmianami, to
    rozporządzenie MF z dnia 23.12.2002 w sprawie kas rejestrujących. Określa
    zwolnienia od obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas. W skrócie - jeśli
    wszystkie płatności idą przez rachunek bankowy -> pod warunkiem wystawienia
    faktury VAT nie musisz używać do tego kasy. Jeśli nie idzie przez rachunek,
    to takich operacji może być max. 50 dla max. 20 odbiorców.

    > Czy jesli nie ialbym uslug dodatkowych to czy musialbym drukowac paragony
    > fiskalne za instalacje internetu? czyli musialbym kupowac kase zeby
    > wydrukowac zalozmy 50 paragonow po 1 zl?

    Podałeś wartość graniczną :) Ale tak, chyba musiałbyś.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2003-12-15 17:20:43
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    W skrócie - jeśli
> [...]
    rachunek,
    > to takich operacji może być max. 50 dla max. 20 odbiorców.

    A co z ksiazeczka oplat dla klientow? Przeciez wiekszosc ludzi nie
    potrzebuje faktury. Czy jesli nie wystawie faktury to MUSZE wydrukowac
    paragon fiskalny? CZy po prostu mam sobie faktury drukowac sam dla siebie i
    maja czekac w firmie az sie moze ktos po takowa zglosi...?

    >Jeśli nie idzie przez rachunek,
    >to takich operacji może być max. 50 dla max. 20 odbiorców.

    Rozumiem ze w miesiacu?

    .

  • 4. Data: 2003-12-15 18:32:14
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <brkqvt$3qp$1@inews.gazeta.pl>, Piwek wrote:
> [...]
    > paragon fiskalny? CZy po prostu mam sobie faktury drukowac sam dla siebie i
    > maja czekac w firmie az sie moze ktos po takowa zglosi...?

    Na fakturze musi być podpis klienta, inaczej nie jest ważna. ;) No, ew.
    możesz mieć upoważnienie ;)

    Wiesz, wychodzi na to, że chyba tę kasę musisz kupić. Będziesz kombinował,
    kręcił, dłubał, drukował jakieś faktury, uganiał się za ludźmi żeby je
    podpisywali, a najtańsze kasy kosztują nie tak znowu wiele, a w dodatku
    połowę ich wartości netto możesz odliczyć od VATu. Jeśli Cię na to nie
    stać, to lepiej od razu zamknij ten interes, bo to nie ma sensu.

    > Rozumiem ze w miesiacu?

    Właśnie zauwazyłem w tym ustępie fragment 'w 2002 r.', co sugeruje, że
    jeśli w 2002 roku nie prowadziłeś działalności, to olewasz temat i
    spokojnie sobie drukujesz faktury. Ale uwagi j.w. pozostają nadal aktualne.

    A tak w ogóle to weź i przeczytaj to rozporządzenie, tam jest wszystko
    opisane. Nie traktuj tego co piszę w żadnym wypadku miarodajnie, bo ja
    bynajmniej nie jestem ekspertem.

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1971.htm
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2003-12-15 19:08:29
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Dzieki za linke. Zaraz poczytam. Kase fiskalna moge oczywiscie kupic tylko
    zastanawialem sie po co...jesli do wydrukowania 50 paragonow o wartosci 1 zl
    to nawet jakbym mial mnostwo pieniedzy to zapytam po co?

  • 6. Data: 2003-12-15 19:17:18
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Poczytalem i stwierdzam, ze nie masz racji:

    Uslugi telekomunikacyjne zwolnione sa z obowiazuk eewidencjonowania bez
    zadnych zastrzezen.

    Zastrzezenia , o ktorych pisales tycza sie czego innego:

    -------------------------
    Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności
    gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w
    formie indywidualnych gospodarstw rolnych, o ile łącznie zostaną spełnione
    następujące warunki:1)

    1) każda sprzedaż usługi dokonana przez podatnika jest dokumentowana
    fakturą, w której zawarte są m.in. dane identyfikujące odbiorcę oraz jego
    podpis,

    2) liczba wszystkich dokonanych operacji sprzedaży usług, o których mowa w
    pkt 1, w 2002 r. nie przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców tych usług
    w tym okresie była mniejsza niż 20 2)

    -----------------------

    Z Internetem na wies na razie nie wchodze. Pozostaje weic nadal aktualne
    pytanie co z tym nieszczesnym podlaczeniem Internetu? Czy jest to usluga
    telekomunikacyjna? Czy sprzedaz skrzynki e-mail jest usluga
    telekomunikacyjna?

    .

  • 7. Data: 2003-12-15 20:40:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <brl1cv$b2$2@inews.gazeta.pl>, Piwek wrote:
> [...]
    > w tym okresie była mniejsza niż 20 2)
    >
    > -----------------------
    >
    > Z Internetem na wies na razie nie wchodzę.

    Stary, przeczytaj to dokładnie, ok? :) Świadczysz usługi osobom fizycznym
    nieprowadzącym działalności gospodarczej.

    > Pozostaje weic nadal aktualne
    > pytanie co z tym nieszczesnym podlaczeniem Internetu? Czy jest to usluga
    > telekomunikacyjna? Czy sprzedaz skrzynki e-mail jest usluga
    > telekomunikacyjna?

    Ciężko powiedzieć. Dostarczanie Internetu pewnie da się podciągnąć, ale co
    do hostingu/skrzynek - szczerze wątpię. Ale odpal jakiegoś LEXa i poszukaj
    orzecznictwa, albo poproś swój US o interpretację.

    I uważaj, bo jeśli to dostarczanie Internetu policzysz ze stawką 7% (no,
    już niedługo ;), to potem będziesz miał problem - czy płacić karę za brak
    ewidencjonowania kasą rejestrującą (kara jest bolesna), czy może oddać VAT
    (bo usługi telekomunikacyjne to 22% VAT o ile mi wiadomo). :)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 8. Data: 2003-12-16 08:17:34
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > Stary, przeczytaj to dokładnie, ok? :) Świadczysz usługi osobom fizycznym
    > nieprowadzącym działalności gospodarczej.

    Sorki. Racja. ALE ! To jest jeden z kolejnych podpunktow wylaczenia z
    obowiazku ewidencjonowania! Ja sie pod ten nie lapie tylko pod uslugi
    telekomunikacyjne! Wiec mnie ten punkt w ogole nie dotyczy. Chodzi w nim
    moze o firmy, ktore zajmuja sie czymkolwiek a spelniaja wymienione w tym
    punkcie zalozenia. W kazdym razie moim zdaniem ten punkt absolutnie nie
    doyczy mnie ani zadneg z wymienionych w innych punktach towaru czy uslugi.

> [...]
    > ewidencjonowania kasą rejestrującą (kara jest bolesna), czy może oddać VAT
    > (bo usługi telekomunikacyjne to 22% VAT o ile mi wiadomo). :)

    Mylisz sie. Swiadczenie uslug internetowych lapie sie pod swiadczenie uslug
    telekomunikacyjnych. Przynajmniej tak to interpretuje URTiP gdzie musialem
    miec zgode na swiadczenie uslug telekomunikacyjnych a nie internetowych.
    Wynika z tego jednak, ze nei wszystkie uslugi telekomunikacyjne objete sa
    stawka 22 proc.

    .

  • 9. Data: 2003-12-16 11:36:52
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    .

    > Na fakturze musi być podpis klienta, inaczej nie jest ważna. ;) No, ew.
    > możesz mieć upoważnienie ;)

    RMF z 22.12.1999 r. w sprawie... (Dz.U. nr 109, poz. 1245)
    § 38 ...
    2. Faktury wystawiane:
    1) ...
    2) ...
    3) nabywcom, na których rzecz dokonywana jest sprzedaż: energii elektrycznej
    i cieplnej, gazu przewodowego, _usług_telekomunikacyjnych_ i
    radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 84-86 załącznika nr 3 do
    ustawy, mogą nie zawierać danych określonych w § 37 ust. 1 pkt 2 i 13
    dotyczących nabywcy, a podpis osoby uprawnionej do wystawiania faktur może
    być zastąpiony na fakturach wystawianych nabywcom, o których mowa w pkt 3,
    danymi umożliwiającymi identyfikację tej osoby.

    W przypadku usług telekomunikacyjnych nie jest wymagany podpis nabywcy.
    pzdr
    Kasia

  • 10. Data: 2003-12-16 11:48:17
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Piwek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wynika z tego jednak, ze nei wszystkie uslugi telekomunikacyjne objete sa

    Załącznik 3 do Ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym...
    Wykaz towarów i usług, objętych 7% VAT.
    poz. 88 "Usługi _dostępu_ do sieci Internet świadczone na rzecz innych
    usługobiorców niż wymienieni w załączniku nr 2 poz. 31."

    pzdr
    Kasia
    PS. Odpowiadaj pod cytatem, bo wtedy łatwiej jest odpowiadać Tobie.