  • 1. Data: 2007-03-13 21:45:49
    Temat: czy to legalne?
    Od: Czesław <n...@n...com>

    Mam pewien kłopot z okresleniem legalnosci (pod kątem podatkowym) pewnej
    sprawy. Jest sobie moja firma (dzialam w branzy internetowej) i pewna
    "zaprzyjaźniona" organizacja non-profit (pomińmy rodzaj tej
    organizacji). Organizacja ma stronę internetową i kilku potencjalnych
    reklamodawców do niej. Chcieliby podreperowac swój budżet i mieć pare
    złotych z reklam... ale nie mogą wystawiac faktur (bo są non-profit).
    Tutaj padła nastepująca propozycja :

    1. Umowę z reklamodawcami podpisuje moja firma (mam pewne prawa do
    częsci ich strony internetowej)

    2. Moja firma wystawia faktury dla reklamodawców.

    3. Co jakiś czas wykonuje darowiznę na rzecz organizacji (np. w formie
    sprzętu komputerowego).

    Jak wygląda legalnosc tego procederu ? Czy US moze sie do czegos
    przyczepic ?

    Czeslaw

  • 2. Data: 2007-03-14 11:39:33
    Temat: Re: czy to legalne?
    Od: Schpakoo! <n...@s...pl>

    Dnia Tue, 13 Mar 2007 22:45:49 +0100, Czesław napisal(a):

    > Jak wygląda legalnosc tego procederu ? Czy US moze sie do czegos
    > przyczepic ?

    Oni zawsze moga, ale musza udowodnic.
    IMHO - jezeli mowimy o organizacji pozarzadowej nieprowadzacej dzialanosci
    gospodarczej, to jak najbardziej mozna darowizny robic, uwazajac, aby byly
    one przeznaczone na dzialalnosc statutowa, ktora jest w dodatku zwolniona
    od PDOP.

    --
    Pzdr, Schpakoo!