  • 1. Data: 2003-04-25 17:10:17
    Temat: czym jest kwota wolna od podatku ????
    Od: "michal" <m...@g...pl>

    Witam. Prowadze dzialalnosc gospodarcza od dochodu po odjeciu kosztow co
    miesiac wychodzi mi kwota powiedzmy 2000 (zl) - staram sie manipulowac
    kosztami. Czy mam zlozyc PIT 5 dopiero wtedy gdy przekrocze 2789.32 zl
    dochodu??? Czym jest ta kwota wolna od podatku??? Czy ta kwota obowiazuje
    takze do rozliczenia rocznego...

    MIchal

  • 2. Data: 2003-04-25 17:13:57
    Temat: Re: czym jest kwota wolna od podatku ????
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "michal" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesiac wychodzi mi kwota powiedzmy 2000 (zl) - staram sie manipulowac
    > kosztami. Czy mam zlozyc PIT 5 dopiero wtedy gdy przekrocze 2789.32 zl

    tak, bo dopiero wtedy nastapi obowiazek oplacenia pdof.

    > Czym jest ta kwota wolna od podatku???

    dokladnie ujmujac, kwota wolna od podatku

    > Czy ta kwota obowiazuje takze do rozliczenia rocznego...

    tak, przeciez roczne to podsumowanie wszystkich zaliczek

  • 3. Data: 2003-04-26 13:37:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Krzysztof Gil napisał:

    > dokladnie ujmujac, kwota wolna od podatku

    Nie ma czegos takiego w polskim prawie...

    > tak, przeciez roczne to podsumowanie wszystkich zaliczek

    Jak może obowiązywać cos co nie istnieje???

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-04-26 14:44:10
    Od: "michal" <m...@g...pl>

    Prosze blizej wyjasnic temat. Czy mam skladac PIT5 czy nie...

    Michal

  • 5. Data: 2003-04-26 15:15:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik michal napisał:
    > Prosze blizej wyjasnic temat. Czy mam skladac PIT5 czy nie...

    Pit-5 masz zlozyc pierwszy raz jak wyjdzie podatek DO ZAPŁATY.
    Zapomnij o kwocie wolnej, nie ma nic takiego.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-04-26 17:44:50
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Pit-5 masz zlozyc pierwszy raz jak wyjdzie podatek DO ZAPŁATY.
    > Zapomnij o kwocie wolnej, nie ma nic takiego.

    Za to zapamietaj, ze w 2003 r. tzw. KWOTA POMNIEJSZAJACA
    PODATEK wynosi 530,08 zł. :-)

    latet

  • 7. Data: 2003-04-26 19:31:09
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

    > Pit-5 masz zlozyc pierwszy raz jak wyjdzie podatek DO ZAPŁATY.
    > Zapomnij o kwocie wolnej, nie ma nic takiego.

    Nieprawda ! Nic bardziej mylnego!
    Deklarację PIT-5 należy składać od miesiąca w którym wartość
    w rubryce "dochód razem" przekroczy 2 789,68 zł.
    I składać trzeba aż do listopada.
    [kurdebalans]

  • 8. Data: 2003-04-26 21:54:08
    Od: rafaello de D.<b...@p...pl>

    >[kurdebalans] napisał:
    > Deklarację PIT-5 należy składać od miesiąca w którym wartość
    > w rubryce "dochód razem" przekroczy 2 789,68 zł.

    Czy dotyczy to tez podatku od dochodow z najmu ??
    Co jeśli nie jest to jedyny dochod
    i kwota pomniejszajaca podatek jest juz uwzgledniona gdzie indziej ?

    śpiący.... majaczący....
    rafaello de D.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2003-04-26 22:06:34
    Od: "michal" <m...@g...pl>

    Dobrze. Sluchajcie wyjasnijcie mi taka rzecz.

    Sumuje sie kolumny z KP i rozchodow 10+11+15

    Teraz od kolumny 9 odjalem otrzymana powyzej kwote i wychszlo mi 2219.07

    Rozumie ze w takim wypadku nie mam obowiazku zanosic PIT5 do US??

    Prosze o pomoc
    Michal

  • 10. Data: 2003-04-26 23:24:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Apr 2003, kurdebalans wrote:

> [...]
    >+ > Pit-5 masz zlozyc pierwszy raz jak wyjdzie podatek DO ZAPŁATY.
    >+ > Zapomnij o kwocie wolnej, nie ma nic takiego.

    Dwie sprawy: pierwsza to "kwota wolna". Wygląda jakbyś
    zaprzeczał że nie istnieje ;), ale IMO stosowanie wtórnych
    tworów prawnych jest ryzykowne - nawet jeśli "na rozum"
    polegają tylko na prostym dzieleniu. To podatku
    do wysokości [...] zł nie ma :), a nie kwota [...] jest
    wolna od podatku.

    >+ Deklarację PIT-5 należy składać od miesiąca w którym wartość
    >+ w rubryce "dochód razem" przekroczy 2 789,68 zł.

    Raczej dlatego że pojawi się kwota podatku różna od zera
    (przed odliczeniem). Niby "na jedno wychodzi" :), ale
    co w ustawie zapisali to zapisali. Wystarczy sobie uświadomić
    że przy zmianie podstawy obliczeń tej samej wartości (liczeniu
    dajmy na to w Euro, a nie złotówkach) - mogą wyjść różnice
    (z zaokrągleń, oczywiście).
    Nadto fakt że istnieją 2 szkoły interpretacji (i jedną
    z nich stosuje US u Maddy) trzeba uznać - nawet jeśli
    jak dla mnie ustawa stanowi jak wyżej (jest podatek przed
    odliczeniami od podatku - należy się PIT) - to nie znaczy
    że się nie mylę ;)
    BTW: z chęcią poznał bym wykładnię sądową.

    pozdrowienia, Gotfryd