  • 11. Data: 2003-04-27 00:13:59
    Temat: Re: czym jest kwota wolna od podatku ????
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Apr 2003, michal wrote:

    >+ Dobrze. Sluchajcie wyjasnijcie mi taka rzecz.
    >+
    >+ Sumuje sie kolumny z KP i rozchodow 10+11+15
    >+
    >+ Teraz od kolumny 9 odjalem otrzymana powyzej kwote i wychszlo mi 2219.07
    >+
    >+ Rozumie ze w takim wypadku nie mam obowiazku zanosic PIT5 do US??

    Żądasz jasnowidza. Bo my to nie wiemy czy zaliczyłeś w KUP
    np. ZUS czy nie, czy masz inne odliczenia *od dochodu* itp.
    ani czy masz (i jakie) *doliczenia do dochodu* !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-04-27 07:54:32
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Raczej dlatego że pojawi się kwota podatku różna od zera
    > (przed odliczeniem). Niby "na jedno wychodzi" :), ale
    > co w ustawie zapisali to zapisali.
    > Nadto fakt że istnieją 2 szkoły interpretacji (i jedną
    > z nich stosuje US u Maddy) trzeba uznać - nawet jeśli
    > jak dla mnie ustawa stanowi jak wyżej (jest podatek przed
    > odliczeniami od podatku - należy się PIT)

    Czyli - wg Ciebie - z kwotą 2 789,68 zł. porownuje się dochod
    *zmniejszony o ZUS-y spoleczne* (i ew. inne odliczenia od dochodu)?
    I napewno juz nie wolno uwzglednic odliczenia (od podatku)
    ubezp. zdrowotnego....
    Czy mozesz pomoc mi zrozumiec jak wyprowadzasz powyzsze
    wnioski z literalnego brzmienia ustawy?

    Dzieki,

    latet

    (ktoremu i tak i tak sie upiekło, bo po lutym miał dochód 3271,97 zł
    i nie składał PIT-5 i juz sie troche zaczął bać, ale jeśli odejmie
    sie od tego ZUS-51, to dochód spada do 2347,85 zł, wiec
    do szczescia nie potrzebuję interpretacji Maddy, a wystarcza
    mi interpretacja Gotfryda; a po marcu PIT-5 złożył)

  • 13. Data: 2003-04-27 11:57:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik kurdebalans napisał:

    > Nieprawda ! Nic bardziej mylnego!
    > Deklarację PIT-5 należy składać od miesiąca w którym wartość
    > w rubryce "dochód razem" przekroczy 2 789,68 zł.
    > I składać trzeba aż do listopada.

    Jak bys podał jakąkolwiek podstawe prawna na swoje twierdzenie byłoby miło.

    Nie oczekuje szybkiej odpowiedzi, szukanie czegos co nie istnieje trwa w
    nieskończonośc....

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2003-04-28 08:34:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Apr 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik kurdebalans napisał:
    [...inna sprawa że dość zdecydowanie w wątpliwej sprawie i posługując
    się zupełnie złym argimentem - bo od dochodu to są jeszcze 2 poziomy
    odliczeń...]
    >+ Jak bys podał jakąkolwiek podstawe prawna na swoje twierdzenie byłoby miło.

    :)

    >+ Nie oczekuje szybkiej odpowiedzi, szukanie czegos co nie istnieje
    >+ trwa w nieskończonośc....

    Ale ten argument też jest zły. Pomijając zwolenników teorii czasu
    geologicznego ("wystarczy wystarczająco długo poczekać a każde
    zdarzenie samo zajdzie"), to w kwestiach podatkowych zdarzenia
    zachodzą wyjątkowo szybko i niestabilnie. Nie jest wykluczone
    że "kurdebalans" dożyje czasu kiedy jego zdanie będzie miało
    podstawy prawne, a ten czynnik zupełnie pominęłaś :)

    pozdrowienia, Gotfryd