  • 1. Data: 2003-09-19 19:40:31
    Temat: czymoge wystawic paragon a pieniadze dostawac w ratach w przyszlosci?
    Od: "Piwek" <p...@i...pl>

    Czy majac kase fiskalna moge zrobic cos takiego:
    Chcialbym sprzedac uslugę za pol roku z gory.. Wystawilbym paragon i
    zaksiegowal cala sprzedaz na dzien dzisiejszy. (z faktura nie byloby tu
    problemu bo wystawilbym fakture z odroczonym terminem platnosci bardzo
    dlugim. Albo na raty- mozna tak?) Ale kwote kupujacy splacalby mi normalnie
    co miesiac w ratach tak jak sie placi abonament. Czy moge tak zrobic?

  • 2. Data: 2003-09-19 20:22:40
    Temat: Re: czymoge wystawic paragon a pieniadze dostawac w ratach w prz...
    Od: elena <e...@g...pl>

> [...]
    > dlugim. Albo na raty- mozna tak?) Ale kwote kupujacy splacalby mi normalnie
    > co miesiac w ratach tak jak sie placi abonament. Czy moge tak zrobic?

    Wystaw fakturę i zaznacz przychód przyszłych okresów z uwzględnieniem bieżacego
    wpływu do opodatkowania w danym miesiącu. Zupełnie nie rozumiem co kombinujesz z tym
    paragonem.

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2003-09-19 21:14:40
    Od: "Piwek" <p...@i...pl>

    Zastanawialem sie czy jesli 1 maja po wejsciu do UE zmnienia stawki VAT (na
    niektore towary czy uslugi wzrosna z 7 do 22 proc.), to czy nie lepiej
    wystawic klientom paragony/fktury 30go kwietnia za jakis dluzszy okres
    czasu. Czy bedzie to zgodne z prawem? podatek odprowadze po prostu w
    kwietniu a pieniadze od klientow bede zbieral potem...Czy moge tak zrobic? A
    co jesli klient w celu unikniecia wiekszego vatu zechce zaplacic 30go
    kwietnia za pol roku z gory? nalicza sie 7% czy juz 22? chyba 7 ,
    nieprawdaz?

  • 4. Data: 2003-09-19 21:27:27
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Wystaw fakturę i zaznacz przychód przyszłych okresów z uwzględnieniem
    bieżacego wpływu do opodatkowania w danym > miesiącu. Zupełnie nie rozumiem

    Tylko wczesniej wystap z zapytaniem zgodnie z OP, czy takie potraktowanie
    przychodow z wystawionej faktury jest zgodne z ustawa o podatku dochodowym.

    Karol

  • 5. Data: 2003-09-20 17:42:37
    Temat: Re: Re: czymoge wystawic paragon a pieniadze dostawac w ratach w...
    Od: elena <e...@g...pl>

> [...]
    celu unikniecia wiekszego vatu zechce zaplacic 30go> kwietnia za pol roku z gory?

    Ja proponuję abyś zajął się stanem faktycznym, przypuszczenia zostawiając wróżkom :-)

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 6. Data: 2003-09-20 18:59:55
    Od: "Piwek" <p...@i...pl>

    co masz na mysli? nie bardzo zrozumialem wypowiedz.

  • 7. Data: 2003-09-21 07:33:02
    Temat: Re: Re: Re: czymoge wystawic paragon a pieniadze dostawac w rata...
    Od: elena <e...@g...pl>

    > co masz na mysli? nie bardzo zrozumialem wypowiedz.

    Nic szczególnego poza tym abyś nie myślał o tym co będzie w kwietniu, bo mogą zdarzyć
    się rozwiązania których obecnie nie bierzesz pod uwagę. :-)

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 8. Data: 2003-09-22 07:21:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2003, elena wrote:
    [...Piwek...]
> [...]
    >+ > (z faktura nie byloby tu
    >+ > problemu bo wystawilbym fakture z odroczonym terminem platnosci bardzo

    Zastrzegam że do tego się nie wypowiem: przypomnę ze były
    sprawy przed NSA (obronione) kiedy USy zarzucały nieprawidłowość
    sprzedaży dlatego, że godzina wydania towaru była późniejsza
    niż godzina wystawienia faktury.
    Literalnie - w przepisach jest "nie później", znaczyłoby że
    wcześniej można. Niemniej...
    [...]
    >+ przychód przyszłych okresów [...]

    Tia. Jak zwykle: pytający myśli że wróżki spytamy jak się
    rozlicza. A figę z makiem ;) ! Choć... na jakies podstawie
    piszech o "przyszłych okresach" ? Bo ja się nie dopatrzyłem
    niemożliwości żeby księgował KPiR "z datą faktury"...

    >+ Zupełnie nie rozumiem co kombinujesz z tym paragonem.

    Nie rozumiem czego nie rozumiesz ;)
    Podejrzewam ze zwyczajnie "puszcza faktury przez kasę",
    wolno mu, a co. Oczywiście o ile mu wolno, kiedy jest
    na KPiR i stosuje:
    +++++
    4. Podatnicy, o których mowa w ust. 1, nie wpisujš do księgi
    kwot wynikajšcych z faktur dokumentujšcych dokonanie sprzedaży
    uprzednio zarejestrowanej przy zastosowaniu kas rejestrujšcych,
    natomiast sš obowišzani do połšczenia w sposób
    trwały zwróconych oryginałów paragonów fiskalnych z kopiami
    wystawionych faktur.
    ------

    BTW (z czystej ciekawości): czy na PK też można sobie
    wybierać, czy faktury "puszczać przez kasę" czy nie ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 9. Data: 2003-09-22 07:25:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2003, Piwek wrote:

> [...]
    >+ niektore towary czy uslugi wzrosna z 7 do 22 proc.), to czy nie lepiej
    >+ wystawic klientom paragony/fktury 30go kwietnia za jakis dluzszy okres

    Komentarz w poprzednim poście :)

    [...]
    >+ co jesli klient w celu unikniecia wiekszego vatu zechce zaplacic 30go
    >+ kwietnia za pol roku z gory? nalicza sie 7% czy juz 22? chyba 7 ,
    >+ nieprawdaz?

    To zdecydowanie. Przy przedpłacie obowiązek podatkowy
    powstaje w dniu otrzymania ponad 50%.
    Tu moja uwaga: nie mam pojęcia czy stawka VAT "przysługuje"
    z dnia powstania obowiązku (IMO miałoby ręce i nogi) czy
    z dnia wystawienia f-ry - ja bym przezornie takie faktury
    też z datą 30.IV wystawił :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 10. Data: 2003-09-22 17:47:56
    Od: elena <e...@g...pl>

    Co to znaczy BTW? Czy będziesz uprzejmy mnie objasnić?

    W PK mozna wszystko to co w KPiR (a nawet więcej)z wyjątkiem utożsamiania kosztu z
    wydatkiem.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>