  • 1. Data: 2004-12-13 16:59:08
    Temat: darowizna
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Mam taki problem:
    Rodzice (I stopień pokrewieństrwa) darują swojemu dziecku pieniądze .....
    dziecko te pieniądze przeznacza na budowę budynku niemieszkalnego.
    Budynek ten później wykorzysta do działalności gospodarczej.
    Jak wielką kwotę w ten sposób może jeden rodzic darować swojemu dziecku w
    ciągu pięciu lat na ten cel?

    pozdrawiam
    fart

  • 2. Data: 2004-12-14 07:39:21
    Temat: Re: darowizna
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    i sam znalazłem :):
    1.
    ustawa o pod od sp i d
    art 4 ust 1 pkt 5 = 19.274 zł/5lat

    2.
    ust o pcc
    art 9 pkt 10 lit "g" = praktycznie ..... nieograniczone możliwości
    przekazania

    co Wy na to ???

    pozdrawiam
    fart

  • 3. Data: 2004-12-15 19:44:50
    Od: "Slayer" <n...@m...meila>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    > i sam znalazłem :):

    :-)

    > 1.
    > ustawa o pod od sp i d
    > art 4 ust 1 pkt 5 = 19.274 zł/5lat

    zgadza się, łacznie od obojga rodziców bez podatku

    > 2.
    > ust o pcc
    > art 9 pkt 10 lit "g" = praktycznie ..... nieograniczone możliwości
    > przekazania
    >
    > co Wy na to ???

    ustawy pod ręką nie mam ale pewnie chodzi o pożyczkę przeznaczoną na
    rozpoczęcie/prowadzenie działalności gospodarczej, jedyny wymóg to to aby
    pieniądze zostały wykorzystane w ciągu 12 miesięcy.... i medal dla tego
    który wytłumaczy co ustawodawca miał na myśli pisząc na prowadzenie
    działalności ?????????????? jest gdzieś jakiś wykaz tych czynności na które
    może być taka pożyczka preznaczona????????