  • 1. Data: 2011-04-17 16:49:29
    Temat: darowizna kupionego auta
    Od: maurepass <m...@o...pl>

    Witam wszystkich.

    Kilka dni temu kupiłem samochód (wartośc poniżej 9600 zł),
    który zamierzam przekazać w darowiźnie mamie oraz bratu (w częściach równych).

    Jeśli dobrze zrozumiałem przepisy ustawy o podatku od czynności
    cywilnoprawnych oraz ustawy o podatku od spadków i darowizn to:

    - obowiązek opłacenia PCC w wysokości 2% ciąży na mnie.
    - po otrzymaniu darowizny mama z bratem musza zgłosić ten fakt do swojego US
    (ze względu na pokrewieństwo będą zwolnieni z podatku od spadków i
    darowizn).
    - nie ma żadnych innych obciążeń podatkowych z tytułu tych transakcji.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-04-17 23:52:25
    Temat: Re: darowizna kupionego auta
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/17/2011 11:49 AM, maurepass wrote:

> [...]
    > cywilnoprawnych oraz ustawy o podatku od spadków i darowizn to:
    >
    > - obowiązek opłacenia PCC w wysokości 2% ciąży na mnie.

    to od faktu, że kupiłeś.

    > - po otrzymaniu darowizny mama z bratem musza zgłosić ten fakt do swojego US
    > (ze względu na pokrewieństwo będą zwolnieni z podatku od spadków i
    > darowizn).

    mogą, ale nie muszą.
    Jeśli nic im przez ostatnie 5 lat nie darowałeś, ani nie zamierzasz
    przez nastepne 5 darowywać i poniewaz wartość darowizny jest niska, to
    nie muszą nigdzie chodzić, bo tak czy siak będzie zwolnione z podatku na
    podstawie art 9.