  • 1. Data: 2007-10-05 14:39:17
    Temat: data poniesienia kosztu - ubezpieczenie OC, AC
    Od: Midek <m...@s...inv>

    Kupuje ubezpieczenie OC, AC, NW w pazdzierniku. Rozumiem ze w koszty moge
    zaliczyc tylko OC i AC, a NW (nastepstw wypadku) nie? Czy calosc idzie w
    koszty w tym roku czy jakos proporcjonalnie (wedlug liczby dni do konca
    roku)?

    Opis sytuacji: DG osoby fizycznej, kpir, vat, samochod wpisany w EST jest
    wspowlasnoscia moja i zony (zona nie prowadzi DG).

  • 2. Data: 2007-10-05 19:22:29
    Temat: Re: data poniesienia kosztu - ubezpieczenie OC, AC
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Oct 2007, Midek wrote:

    > Kupuje ubezpieczenie OC, AC, NW w pazdzierniku. Rozumiem ze w koszty moge
    > zaliczyc tylko OC i AC, a NW (nastepstw wypadku) nie?

    Jest trochę głosów że nie można, ja sam też tak uważam, ale z drugiej
    strony nikt nie raportował żeby USy "wyrzucały".
    NW jest świadczeniem "osobowym" i do tego stanowi niejako "darowiznę"
    dla ew. poszkodowanego - nijak nie przyczynia się ani do przychodu,
    ani do zmniejszenia ew. roszczeń (bo te zabezpiecza OC).

    > Czy calosc idzie w
    > koszty w tym roku czy jakos proporcjonalnie (wedlug liczby dni do konca
    > roku)?

    Ha, to ja sobie siądę z boczku i poczekam :)

    BTW: gdzieś tu obok jest niekrótki wątek o tym, że data *poniesienia*
    kosztu i data jego *zarachowania* to niekoniecznie ta sama data,
    również na KPiR :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-10-05 20:08:55
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Oct 2007 21:22:29 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ha, to ja sobie siądę z boczku i poczekam :)
    > BTW: gdzieś tu obok jest niekrótki wątek o tym, że data *poniesienia*
    > kosztu i data jego *zarachowania* to niekoniecznie ta sama data,
    > również na KPiR :)

    Ależ jesteś okrutny! :))

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 4. Data: 2007-10-15 06:18:07
    Od: Midek <m...@s...inv>

    Jagna wrote:

    > Ależ jesteś okrutny! :))

    Skoro jestescie okrutni, to wpisuje do KPiR z data wystawienia polisy (taka
    sama jak data zaplacenia za nia) i juz. Utna mi za to glowe? :)

  • 5. Data: 2007-10-16 17:52:18
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Oct 2007 08:18:07 +0200, Midek napisał(a):

    > Skoro jestescie okrutni, to wpisuje do KPiR z data wystawienia polisy (taka
    > sama jak data zaplacenia za nia) i juz. Utna mi za to glowe? :)

    To Gotfryd jest okrutny ;)
    Nie utną, choć nie obiecuję... ;p

    --
    Pozdrawiam,