  • 1. Data: 2006-02-24 18:35:59
    Temat: decyzja o nadaniu numeru NIP
    Od: takeshin <t...@o...pl>

    witam!

    mam nadzieję,
    że na właściwą grupę,
    jeśli nie,
    proszę o skierowanie na odpowiednią :)

    jestem w trakcie zakładania firmy
    potrzebuję konto firmowe,
    a jednym z wymaganych dokumentów jest kopia
    decyzji o nadaniu NIP
    nip dostałem mając lat ~18
    i za nic nie mogę tej decyzji znaleźć...

    co w takim przypadku?

    czy urząd skarbowy może mi wydać kopię takiej decyzji?
    ile to może trwać?

    pytanie drugie:
    co to znaczy w terminie do 7 dni?
    (roboczych? kalendarzowych?)

    ile mam czasu na zgłoszenie się do urzędu skarbowego
    i zus'u
    od czasu dokonania wpisu do ewidencji w urzędzie miasta?

    pozdrawiam
    i z góry dziękuję za pomoc!

  • 2. Data: 2006-02-24 20:06:50
    Temat: Re: decyzja o nadaniu numeru NIP
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    takeshin napisał(a):
> [...]
    >
    > ile mam czasu na zgłoszenie się do urzędu skarbowego
    > i zus'u
    > od czasu dokonania wpisu do ewidencji w urzędzie miasta?

    idziesz do US, skladasz podanie, placisz, czekasz, dostajesz dokument
    ;-) proste, nie ?

    sg

  • 3. Data: 2006-02-24 23:37:46
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    sg napisał(a):

    > idziesz do US, skladasz podanie, placisz, czekasz, dostajesz dokument
    > ;-) proste, nie ?
    >
    > sg

    chociaz moze dokladniej wyglada to tak:
    idziesz do US, czekasz, dowiadujesz sie o tym jakie podanie musisz
    napisac, piszesz, czekasz, kupujesz znaczek skarbowy, czekasz, skladasz
    podanie, czekasz, czekasz, przychodzisz ponownie do US, czekasz,
    odbierasz papierek ;-) proste, nie ? tzn pod warunkiem ze pani w okienku
    nie jest pijana, bo ja tak mialem i czekalem dluzej ;-)

    sg

  • 4. Data: 2006-02-27 11:02:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    takeshin wrote:

    > ile mam czasu na zgłoszenie się do urzędu skarbowego
    > i zus'u
    > od czasu dokonania wpisu do ewidencji w urzędzie miasta?

    Siedem dni od faktycznego rozpoczęcia DG. Termin dokonania wpisu i
    termin *przewidywanego* rozpoczęcia podany we wpisie nie mają znaczenia.