  • 1. Data: 2002-09-04 08:15:57
    Temat: delegacja?
    Od: "Mariusz" <f...@p...onet.pl>

    Witam!
    Chciałbym zatrudnić pracownika z samochodem na stanowisku przedstawiciela
    handlowego. Jaki dokument jest podstawą do odliczenia KUP oraz kosztów
    używania samochodu?
    Czy musi to być podbita przez firmę w której pracownik był - delegacja?
    Uważam, że byłoby to nieco kłopotliwe.
    Jakie są stawki kilomterowe, które będę musiał wypłacać pracownikowi za
    używanie samochodu?

    Dzięki i pozdrawiam
    Smerf

    Ps. Nie wiem czy ważnym jest, że to DG i KPiR.

  • 2. Data: 2002-09-04 16:34:59
    Temat: Re: delegacja?
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Chciałbym zatrudnić pracownika z samochodem na stanowisku
    przedstawiciela
    > handlowego. Jaki dokument jest podstawą do odliczenia KUP

    O jakich kosztach myślisz?

    >oraz kosztów używania samochodu?

    Kilometrówka

    > Czy musi to być podbita przez firmę w której pracownik był - delegacja?

    A jak sprawdzisz że był?Możesz zaufać.Z punktu przepisów delagacja nie
    jest konieczna,ale się może przydać.

    > Uważam, że byłoby to nieco kłopotliwe.
    Postawienie pieczątki w dodatku nie przez Ciebie

    > Jakie są stawki kilomterowe, które będę musiał wypłacać pracownikowi za
    > używanie samochodu?
    Takie na jakie się umówisz,ale do kosztów możesz wrzucić tylko takie
    które wynikają z kilometrówki.Powyżej tych stawek pracownik będzie miał
    dodatkową kasę, którą trzeba opodatkować i ozusować.Roboty co niemiara.
    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 3. Data: 2002-09-05 08:12:12
    Temat: Odp: delegacja?
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jacek <s...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

    > O jakich kosztach myślisz?

    Kosztach, które będę wypłacał pracownikowi za wyjazd (jakaś dieta) oraz za
    używanie samochodu.

    > Kilometrówka

    Prowadzę ewidencję przebiegu pojazdu, ale stawka kilometrowa dla osoby,
    która jest moim pracownikiem ale używa swojego własnego samochodu jest inna
    (wyższa), ile wynosi?

    > A jak sprawdzisz że był?Możesz zaufać.Z punktu przepisów delagacja nie
    > jest konieczna,ale się może przydać.

    Tak mogę zaufać.
    Czyli nie jest obligatoryjnym umieszczanie delegacji jako dowodu
    księgowergo?

    > Takie na jakie się umówisz,ale do kosztów możesz wrzucić tylko takie
    > które wynikają z kilometrówki.

    Czyli jakie?

    >Powyżej tych stawek pracownik będzie miał
    > dodatkową kasę,

    A czy jest możliwość wypłacenie mu większej ilości pieniędzy np dieta,
    której nie trzeba opodatkować i zapłacić zusu?

    Smerf

  • 4. Data: 2002-09-05 18:09:05
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Smerf" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kosztach, które będę wypłacał pracownikowi za wyjazd (jakaś dieta) oraz
    za
    > używanie samochodu.

    To jest tylko zwrot kosztów poniesionych przez pracownika,które z kolei
    są twoim KUP.Dieta to nie jakaś, tylko ta z przepisów,a za używanie
    samochodu kilometrówka prowadzona przez pracownika.

    > Prowadzę ewidencję przebiegu pojazdu, ale stawka kilometrowa dla osoby,
    > która jest moim pracownikiem ale używa swojego własnego samochodu jest
    inna
    > (wyższa), ile wynosi?

    To że Ty prowadzisz kilometrówkę dla własnego auta nie ma nic wspólnego z
    autem pracownika,a stawki są takie same.

    > Czyli jakie?
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/del0205.html
    zajrzyj tutaj

    > A czy jest możliwość wypłacenie mu większej ilości pieniędzy np dieta,
    > której nie trzeba opodatkować i zapłacić zusu?

    Z własnej kieszeni zawsze możesz dać tyle ile uważasz,ale nie będzie to
    twoim KUP
    Jacek