  • 1. Data: 2002-09-03 23:10:14
    Temat: zaniechanie wpisywania faktury
    Od: m...@l...com.pl (Marcin Kadziolka)

    Witam!

    Kupiłem coś do firmy (na fakturę), ale już po zakupie stwierdziłem że
    bardziej mi się to jednak przyda w domu. Czy w takim razie:
    a) wyrzucam fakturę do śmieci
    b) fakturę wpisuję do KPiR, rej. VAT itd. ale nie wykazuję jej na VAT-7 i
    PIT?
    c) inne rozwiązanie?

    Aha! Indywidualna DG.

    --
    Na razie | Signature Wizard wykonał nieprawidłową operację i zostanie
    Marcin | zakończony. Jeżeli problem będzie się powtarzał...

  • 2. Data: 2002-09-04 06:12:10
    Temat: Re: zaniechanie wpisywania faktury
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Marcin Kadziolka napisał:
    > Witam!
    >
    > Kupiłem coś do firmy (na fakturę), ale już po zakupie stwierdziłem że
    > bardziej mi się to jednak przyda w domu. Czy w takim razie:
    > a) wyrzucam fakturę do śmieci
    Najprościej. I nikt sie nie przyczepi.

    > b) fakturę wpisuję do KPiR, rej. VAT itd. ale nie wykazuję jej na VAT-7 i
    > PIT?
    Nie... jeżeli już to wpisujesz do rejestru VAT i VAT odliczasz a potem
    wystawiasz fakturę wewnetrzną na "przekazanie na własne potrzeby"
    danej rzeczy i traktujesz to jak sprzedaż. Czyli odliczasz VAT i
    naliczasz VAT - wychodzi na zero.
    Ale pierwszy sposób mniej kłopotliwy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-09-04 11:12:15
    Od: Marcin Kadziolka <m...@l...com.pl>

    Maddy <m...@i...pl> napisał(a):

    > Najprościej. I nikt sie nie przyczepi.

    Lubię proste rozwiązania.

> [...]
    > wystawiasz fakturę wewnetrzną na "przekazanie na własne potrzeby"
    > danej rzeczy i traktujesz to jak sprzedaż. Czyli odliczasz VAT i

    Aha, rozumiem.

    > Ale pierwszy sposób mniej kłopotliwy.

    Zdecydowanie :) Dzięki bardzo!

    --
    "Linkor" Systemy Informatyczne
    http://www.linkor.com.pl

  • 4. Data: 2002-09-04 21:39:34
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 04 Sep 2002 08:12:10 +0200), Maddy
    <m...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >Najprościej. I nikt sie nie przyczepi.

    No chyba że poproszą o nią przy kontroli krzyżowej. Dla dobra tamtego
    lepiej chyba odkladać je osobno po prostu...

    >Ale pierwszy sposób mniej kłopotliwy.

    Czy jednak prawny? Ja bym odlożył do osobnej teczki.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-09-05 06:16:08
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:
    > No chyba że poproszą o nią przy kontroli krzyżowej. Dla dobra
    > tamtego lepiej chyba odkladać je osobno po prostu...

    Powiedz mi teraz, Tristanie, jaki konsekwencje ponoszę ja, kupujący,
    za nieuznanie czegos za koszt (bo nim nie jest) i nieodliczenie VATu
    (bo nie mam do tego prawa) przy jednoczesnym niewykazaniu takiej
    faktury w *podatkowej* księdze przychodów i rozchodów?
    Jakie konsekwencje ponosi wystawca faktury gdy tej faktury nie ma u
    kupującego?

    Wybacz, ale jażeli jakies są, to wszyscy przedsiębiorcy robiący
    prywatne zakupy w Makro powinni za to beknąć, nie sadzisz?
    O samym Makro nie wspomnę..

    > Czy jednak prawny? Ja bym odlożył do osobnej teczki.

    A po co USowi informacja że kupiłam w makro zgrzewkę soku, jogurtów i
    podpasek?????
    Zaprawdę, Twoja atencja dla każdek papierka z NIPem mnie zadziwia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-09-05 08:32:33
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A po co USowi informacja że kupiłam w makro zgrzewkę soku, jogurtów i
    > podpasek?????
    > Zaprawdę, Twoja atencja dla każdek papierka z NIPem mnie zadziwia.

    Ale wtedy chyba bierze sie paragon......?

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 7. Data: 2002-09-05 08:56:00
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Arkadiusz Piotrowski napisał:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale wtedy chyba bierze sie paragon......?
    Nie ma takiego obowiązku. Kto mi zabroni wziąć fakturę?

    Co nie zmienia faktu że nadal nie wiem jakie konsekwencje moga mi
    grozić jeżeli ja sprzedam cos firmie a ona tej faktury nie wykaże.
    Bo Tristanowi chodziło o przechowywanie faktur dla dobra sprzedawcy :-)))
    Prosze więc o odpowiedź: jakie to konsekwencje???

    Czy mam obowiązek przechowywać niezarejestrowane faktury ktore nie sa
    podstawa do zaliczenia w koszty i odliczenia VATu i z jakiego przepisu
    to wynika?
    Żeby sie ktos ni w pięć ni w dziesięć nie czepiał, zaznaczam -płace
    własnymi, nie firmowymi pieniędzmi, więc obrot kasowy nie wchodzi w grę.
    A co jeżeli wejde do hurtowni i kupie sobie coś na fakture na zupełnie
    obcą firmę? Wystarczy że znam jej dane, a wiele hurtowni nie sprzedaje
    osobom nie prowadzącym dzialalności.
    Przeciez nikt nie będzie sprawdzał czy mam prawo kupic coś na te firmę
    skoro płace gotówką.

    Ktoś ma jeszcze jakieś absurdalne argumenty? (kontrola krzyżowa u
    *nabywcy* w kwesti posiadania faktury zakupu... ROTFL).

    Po raz kolejny żałuję że nie ma prhn dla księgowych. Na ogólną listę
    wątek się nie nadaje ze względu na hermetyczność tematu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-09-05 10:17:12
    Od: Marcin Kadziolka <m...@l...com.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No chyba że poproszą o nią przy kontroli krzyżowej. Dla dobra tamtego
    > lepiej chyba odkladać je osobno po prostu...

    Kontroli krzyżowej? Fakturę zakupu? Przecież ja ten VAT zapłaciłem płacąc
    za towar, a dla sprzedawcy jest to przychód, a nie jakiś sposób na
    robienie kosztów.

    > Czy jednak prawny? Ja bym odlożył do osobnej teczki.

    Nie lubię dużej ilości niepotrzebnych papierów ;)

  • 9. Data: 2002-09-05 12:56:23
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Marcin Kadziolka" [...]

    > Nie lubię dużej ilości niepotrzebnych papierów ;)

    Tak na moj prosty inzynierski rozum, to kupujac "na firme"
    dokonal pan zakupu w ramach dzialanosci i niezaksiegowanie faktury
    rodzi podejrzenie "ukrycia koasztow".

    Ew ciekawskich dlaczegoz to mozna ukrywac koszty wyjasniam:

    W celu wykaznia wlasiwj rentownosci przy ukrywaniu PRZYCHODU.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2002-09-05 15:11:07
    Od: Marcin Kadziolka <m...@l...com.pl>

    Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> napisał(a):

    > Tak na moj prosty inzynierski rozum, to kupujac "na firme"
    > dokonal pan zakupu w ramach dzialanosci i niezaksiegowanie faktury
    > rodzi podejrzenie "ukrycia koasztow".

    Ale zaksięgowanie będzie oszukiwaniem fiskusa, ponieważ nie będę używał
    kupionej rzeczy do celów DG.

    > Ew ciekawskich dlaczegoz to mozna ukrywac koszty wyjasniam:
    > W celu wykaznia wlasiwj rentownosci przy ukrywaniu PRZYCHODU.

    O tym nie pomyślałem.