  • 1. Data: 2002-09-03 19:36:02
    Temat: Umowa o dzielo a ubezpieczenie - WAZNE
    Od: m...@g...pl

    Witam,
    mam pytanie.
    Zatrudnilem opiekunke do dziecka z agencji swiadczacej takie uslugi
    (na razie okres 1 miesiac na probe).
    Kobieta do dziecka przyslana przez agencje ma podpisana umowe o dzielo
    z ta firma (tez na miesiac).
    Pytanie:
    - czy ona ma ubezpieczenie zdrowotne?
    - co z pozostalymi ubezpieczeniami (emerytalne itp.)
    Mnie wlascicielka agencji powiedziala, ze opiekunka bedzie miala pelne
    swiadczenia (w tym zdrowotne). Z kolei jej ksiegowa dzis opiekunce
    powiedziala, ze nie przysluguje jej ubezpieczenie.
    Jak to jest: - czy agencja odprowdza skladki za opiekunke czy nie.
    To wazne, bo ja place agencji prawie dwa razy wiecej niz opiekunka
    otrzymuje netto - wiec gdzie sa te pieniadze?
    Bardzo prosze o odpowiedz.
    Mariusz,
    m...@g...pl

  • 2. Data: 2002-09-03 20:31:04
    Temat: Re: Umowa o dzielo a ubezpieczenie - WAZNE
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    > To wazne, bo ja place agencji prawie dwa razy wiecej niz opiekunka
    > otrzymuje netto - wiec gdzie sa te pieniadze?
> [...]

    Przypuszczam, ze Agencja nie jest jednoczesnie instytucja charytatywna?

    Pozdrawiam, Graszka

  • 3. Data: 2002-09-03 22:48:15
    Od: "Rudobrody" <r...@o...pl>

    [...]
    > To wazne, bo ja place agencji prawie dwa razy wiecej niz opiekunka
    > otrzymuje netto - wiec gdzie sa te pieniadze?
    [...]

    W kieszeni wlasciciela agencji, jak sie nalezy domyslac... (:

    Pzdr
    R.

  • 4. Data: 2002-09-04 10:09:46
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    > [...]
    > [...]
    >
    > W kieszeni wlasciciela agencji, jak sie nalezy domyslac... (:

    Wg mnie, jezeli p. mariuszowi sie to bardzo nie podoba, nalezy fakt zglosic
    do ZUSu- gdyz nie jestem przekonany co do tego, by codzienna opieka nad
    dzieckiem mogla zostac uznana za dzielo. Dla mnie jest to raczej staranne
    dzialanie - a wiec umowa taka zostala zawarta wadliwie - powinna sie ona
    nazywac umowa zlecenie ze wszystkimu tego konsekwencjami
    fiskalno-ubezpieczeniowymi. Z tym, ze te konsekwencje dotkna, niestety,
    klientow agencji, gdyz wzrosna ceny uslug.

    Zaufaj swojej intuicji... >>> http://link.interia.pl/f1646