  • 1. Data: 2004-05-07 05:27:55
    Temat: delegacje
    Od: "Kubusia" <s...@l...com.pl>

    Witam,

    Czy osoba prowadząca działalność gospodarczą może na siebie wystawić
    delegacje służbowe i doliczyć diety, ryczałt za nocleg lub faktury za usługi
    gastronomiczmne i hotel??

    Pozdrawiam
    Ania
    (KPiR, VAT, memoriał)

  • 2. Data: 2004-05-07 06:20:42
    Temat: Re: delegacje
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Kubusia" <s...@l...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy osoba prowadząca działalność gospodarczą może na siebie wystawić
    > delegacje służbowe i doliczyć diety, ryczałt za nocleg lub faktury za
    ---------------------------
    Może sobie wystawić delegacje i naliczyć diete reszta w/g rachunków.
    Wiola

  • 3. Data: 2004-05-07 07:56:51
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > usługi
    > ---------------------------
    > Może sobie wystawić delegacje i naliczyć diete reszta w/g rachunków.

    Z tego co ja wiem - właściciel sam siebie nie może wysłać w delegacje.
    Delegacje i diety dotyczą tylko pracowników.
    Jeśli właściciel się wybiera do innego miasta, i tam chce przenocować i coś
    zjeść to prosi aby wystawiono fakturę na jego Firmę, a paliwo też kupuje i
    wrzuca albo bezpośrednio w koszty albo przez kilometrówkę.

    L.

  • 4. Data: 2004-05-07 08:30:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik L. napisał:

    > Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    >

    > Z tego co ja wiem - właściciel sam siebie nie może wysłać w
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > delegacje.

    A to wiele wyjaśnia...
    A jakąs podstawe prawną, poza "ktoś mi kiedys mówił, ale był chałas"
    posiadasz?

    > Delegacje i diety dotyczą tylko pracowników.

    A skąd taki pomysł.
    Ktos Ci ukradł art. 23 ust. 1 pkt 52 ????

> [...]
    > i coś zjeść to prosi aby wystawiono fakturę na jego Firmę, a paliwo
    > też kupuje i wrzuca albo bezpośrednio w koszty albo przez

    A co Wiola napisała? Może przeczytaj jeszcze raz, bo za pierwszym razem
    nie poszło Ci najlepiej...

    Tak a propos - posiłek przedsięborcy (pracownika zresztą z zasady też
    nie) nie jest kosztem, chyba że jest wliczony w cenę zakwartowanie (np.
    prawie powszechny nocleg ze śniadaniem).
    Wiolu, twój skrot myslowy może wprowadzic w błąd.

    Wszelkie koszty bezpośrednie podrózy rozlicza sie delegacją, jeżeli to
    wymagane to na podstawie rachunków (w wypadku przedsięborcy wszystko
    poza dieta wymaga rachunków jak juz ładnie wyłożyła to Wiola)
    Także diety, do których przedsiębiorca ma prawo, rozlicza sie na
    delegacji (ustawa mu takie prawo daje a L. nawet jak by bardzo chciał,
    tego prawa mu zabrac nie może).

    Rozliczanie paliwa to osobna sprawa, bo zalezy czy to samochód służbowy
    (ŚT) czy osobisty.
    A i tak uważam ze koszty paliwa (nie koszty ryczaltow!) nie sa kosztami
    bezpośrednimi podroży służbowej, bo trudno jednoznacznie określic który
    litr słuzył delegacji a który jazdom lokalnym. W końcu przy dużym baku
    mozna obskoczyc kilka celów za jednym tankowaniem ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-05-07 10:08:21
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    > A to wiele wyjaśnia...
    > A jakąs podstawe prawną, poza "ktoś mi kiedys mówił, ale był chałas"
    > posiadasz?

    Przepraszam, masz racje moja wina. Właściciel ma prawo do delegacji i diety
    art. 23 ust. 1 pkt 52

    Chałas? Chyba hałas....

    L.

  • 6. Data: 2004-05-07 21:32:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 May 2004, Kubusia wrote:

    >+ Witam,

    Ja mam pytanie.
    Czy ty ustawiłaś sobie filtr na jakieś słowo kluczowe występujące
    w tym poście ? :> Bo identyczny tekst widzę w przeciągu 2 miesięcy
    coś z 7 raz.
    A na *inne* tematy bierzesz udział w dyskusji - z czego wniosek
    że TYLKO tego nie czytasz :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)