  • 1. Data: 2007-01-02 02:10:53
    Temat: dg aportem do sp. z o.o.
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    Witam!
    chciałbym się zapytać gdzie mogę poczytać o kwestiach związanych z
    wniesieniem dg prowadzonej przez osobę fizyczną do Sp. z o.o.?
    Chodzi mi o kwestie związane z VAT, ZUS-em i prowadzeniem dg w ramach
    spółki lub wniesieniem samego majątku (np. będącego w ewidencji
    środków trwałych).
    Są może jakieś książki, fora dyskusyjne, strony internetowe lub inne
    źródła informacji na ten temat? Najlepiej jakby w tekście od razu były
    odesłania do konkretnych przepisów. Spotkał się ktoś z tego typu
    opracowaniem?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 2. Data: 2007-01-02 10:33:37
    Temat: Re: dg aportem do sp. z o.o.
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 02-01-2007 o 03:10:53 Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > źródła informacji na ten temat? Najlepiej jakby w tekście od razu były
    > odesłania do konkretnych przepisów. Spotkał się ktoś z tego typu

    W necie jest naprawde sporo materiałów na ten temat,
    ja ostatnio wykupiłem dostęp do kilku serwisów i naciągnąłem
    full artów, z rzepy m. in. było dużo i konkretnie.

  • 3. Data: 2007-01-02 12:56:23
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Trochę pogooglaj - znajdziesz tego dużo. Swego czasu interesował mnie
    podobny temat i trochę sobie podrukowałam, więc teraz jak znalazł. Mogę
    podać Ci dwa namiary - Rzeczpospolita z 2006-05-18, artykuł pt."Ile wart
    jest wkład do spółki" oraz Gazeta Prawna, dział Praca i Podatki (nr 60 z 25
    marca 2004) pt."jak przekształcić przedsiębiorstwo osoby fizycznej w spółkę
    kapitałową". Może niektóre niuanse podatkowe trzeba będzie dostosować do
    realiów dnia dzisiejszego (nie jestem pewna) ale z pewnością będziesz miał
    pogląd na całość zjawiska aportu.
    Pozdr., Graszka
    P.S. No i oczywiście jest dużo forów dyskusyjnych. Ja często korzystam z
    www.olenka.pl, ale jest wiele innych.