  • 1. Data: 2007-01-02 08:42:43
    Temat: spis z natury
    Od: "aaa" <b...@o...pl>

    Czy przy sporzadzaniu spisu z natury na koniec roku uwzględnia sie tylko
    towary handlowe, czy również należy uwzględnić wyposazenie (programy
    komputerowe, komputer, drukarkę, biurko itp)Dodam, iż żadne z wyposazenia
    nie było amortyzowane tylko od razu wpisane w koszty ( cena zakupu poniżej
    3500 netto)... a w takim wypadku nie ma chyba konieczności prowadzenia
    "ewidencji wyposażenia"...

    pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2007-01-02 10:09:54
    Temat: Re: spis z natury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Jan 2007, aaa wrote:

    > Czy przy sporzadzaniu spisu z natury na koniec roku uwzględnia sie tylko
    > towary handlowe, czy również należy uwzględnić wyposazenie

    http://podatki.pl/akty/260803.htm
    Rejestracja darmowa :)
    Naprawdę polecam - może być z dowolnego źródła, choćby isip.sejm.gov.pl
    (tylko tam są PDFy z paczką wad).
    "Towary i materiały".
    Przypomnę iż na grupie dość dawno temu, ale wspominano iż kontrola
    (po prawdzie w firmie na PK) zwróciła uwagę (bez konsekwencji) że
    nierozpakowana paczka papieru komputerowego nie powinna być
    zaliczona do "używanych na potrzeby własne". Jak nierozpakowana
    to jest "materiałem" :|
    Ale na PK nie ma kol. 10 przy zakupach :) ;) ja bym "materiałów
    przeznaczonych na potrzeby wewnętrzne" nie remanentował przy KPiR
    - kto ma uwagi?

    > (programy komputerowe,

    Hmmm....
    A czy program komputerowy moze być *wyposażeniem*?
    Jak to widzisz - spełnia definicję?

> [...]
    > nie było amortyzowane tylko od razu wpisane w koszty ( cena zakupu poniżej
    > 3500 netto)... a w takim wypadku nie ma chyba konieczności prowadzenia

    A może zajrzyj jednak do tego rozporządzenia u góry?
    Bo jak NIE amortyzowane to właśnie JEST wyposażeniem (a ewidencja
    wyposażenia to co innego niż ewidencja środków trwałych, być może
    prowadzona jako "oraz wartości niematerialnych i prawnych")!
    I nie "cena zakupu" się liczy, a "wartość początkowa w rozumieniu
    odrębnych przepisów" (z głowy, ale coś w tym stylu jest w rozporządzeniu)
    co trzeba mieć na uwadze zaliczając kompa do wyposażenia :)

    No i IMO zaliczenie kompa (tudzież fotoaparatu, o czym było pod koniec
    roku) do wyposażenia może się kiedyś czkawką odbić ze względu na
    niejasność przepisów dot. ulepszeń takiego "ST-nieST".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-02 11:50:41
    Od: "latet" <s...@x...pl>

> [...]
    > nie było amortyzowane tylko od razu wpisane w koszty ( cena zakupu poniżej
    > 3500 netto)... a w takim wypadku nie ma chyba konieczności prowadzenia

    Nie wiem jak jest teraz, ale jak pytalem o to na tej grupie
    dwa czy trzy lata temu, to mi na 100% radzono, że w przypadku
    firmy czysto usługowej (brak towarów handlowych), to tego
    rocznego remanentu wpisuje się tylko zero. Ale odnotować
    w KPiR go i tak trzeba.
    Tak więc robiłem.

    latet

  • 4. Data: 2007-01-02 12:33:24
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    A w kwestii czysto technicznej - bo o tym już wszelkie akta milczą -
    sporządzamy dwa jednakowo brzmiące spisy opatrzone tytułami: "Remanent
    końcowy" i "Remanent Początkowy" z datami odpowiednio 31 grudnia i 1
    stycznia?
    Czy też końcowy jest automatycznie początkowym?
    Do tej pory sporządzałam dwa świstki papieru (jako że remanenty zerowe) i
    jeden wędrował do dokumentacji kończącego się roku, a drugi na pierwszą
    pozycję nowego segregatorka.
    Ale tak mnie dzisiaj naszło - może to jednak nieprawidłowo? Jak Wy to u
    siebie robicie?
    Pozdrowienia, Graszka
    P.S. Z życzeniami, żeby nam za bardzo nie mieszali w tym roku w ustawach:)).

  • 5. Data: 2007-01-02 17:41:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Jan 2007, latet wrote:

> [...]
    > firmy czysto usługowej (brak towarów handlowych), to tego
    > rocznego remanentu wpisuje się tylko zero.

    Ano nic się nie zmieniło :) (towary i materiały - jak firma
    usługowa ma materiały na stanie to IMO powinna je ująć).
    Pewnie myślisz o firmie produkującej głównie WNiP :), ale
    powiedzmy budownictwo to też mogą być "usługi" (a worek cementu
    do zużycia u klienta, nie na handel, jest kupowany "na kolumnę 10."
    i idzie w remanent).

    > Ale odnotować w KPiR go i tak trzeba.

    Ściślej: rozporządzenie nakazuje mieć protokół, nawet jak będzie
    "pozycji zero, wartość zero" :)
    No i szczegół: nic nie uprawnia to nieprowadzenia (przy KPiR) ewidencji
    wyposażenia. Też *musi być* (może być pusta, ale trzeba ją umieć
    pokazać :))

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-01-02 17:43:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Jan 2007, GP wrote:

> [...]
    > Do tej pory sporządzałam dwa świstki papieru (jako że remanenty zerowe) i
    > jeden wędrował do dokumentacji kończącego się roku, a drugi na pierwszą

    Też tak robię.
    IMO "remanent" to "remanent", a traktowanie go jako "początkowego" lub
    "końcowego" wynika z zaksięgowania :)

    > Ale tak mnie dzisiaj naszło - może to jednak nieprawidłowo?

    Hm...

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-01-02 22:50:39
    Od: "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl>

    "aaa" <b...@o...pl> wrote in message news:end5ul$av2$2@news.onet.pl...
    [...]

    Czyli jak kupilem w 2006 aparat cyfrowy, który wykorzystuje do dokumentacji
    moich prac, i który kosztował 1600zł netto i został wpisany całkowicie w
    koszt, to go wpisuje w spisie?

    - przez ile lat?
    - A co jeżeli taki aparat zgubie lub uszkodze i ze względu na nieopłacalność
    naprawy wyrzucę do śmieci? Czy muszę mieć na to jakiś papier? Jak "to się
    robi" ?

    Pozdrowienia
    Lucasdm

  • 8. Data: 2007-01-02 23:34:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Jan 2007, Lucasdm wrote:

    > Czyli jak kupilem w 2006 aparat cyfrowy, który wykorzystuje do dokumentacji
    > moich prac, i który kosztował 1600zł netto i został wpisany całkowicie w
    > koszt, to go wpisuje w spisie?

    Oczywiście ze NIE.
    "Materiał" co coś co się zużywa "u klienta" lub "wprost dla klienta".
    Powiedzmy papier foto może się kwalifikować :)

    "Został wpisany w koszt".
    Rozumiem że ująłeś go w ewidencji wyposażenia?
    I zrobiłeś to świadom, że w razie dokupienia "peryferiów" (o wartości
    3500++ zł) jest erm... pewien kłopot z określeniem jak to dokładnie
    przeprowadzić "papierkologicznie"?

    > - przez ile lat?

    W EW leży sobie aż do "zbycia" :)

    > - A co jeżeli taki aparat zgubie lub uszkodze i ze względu na nieopłacalność
    > naprawy wyrzucę do śmieci?

    A wolno tak? Nie żartuję - w zeszłym roku jakieś przepisy o złomie
    elektronicznym weszły :(
    IMO - protokół złomowania.
    Choć najlepiej sprzedać w złomnicy :) (elektronicznej), najlepiej
    uzyskując *jakikolwiek* przychód (50 groszy też dobre ;))

    > Czy muszę mieć na to jakiś papier?

    Zajrzyj do rozporządzenia - w EW trzeba ująć powód wykreślenia.
    IMO najlepiej "papierem" - jak nie ma f-ry sprzedaży to takim
    protokołem na przykład :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-01-02 23:45:01
    Od: "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl>

> [...]
    > I zrobiłeś to świadom, że w razie dokupienia "peryferiów" (o wartości
    > 3500++ zł) jest erm... pewien kłopot z określeniem jak to dokładnie

    Czekaj, bo dzisiaj troche wolniej mysle :-))

    Mam ten aparat za 1600 kupiony w lutym. Byl kupiony na firme i uzywam go w
    pracy. Uwzglednilem go jako koszt i odjalem sobie podatek w pit5. No i
    teraz:

    - gdzie i jak mam go "spisać" na koniec 2006 i poczatek 2007 ?
    - przez ile lat mam go tak "spisywać" ?
    - jak się go najlepiej i najszybciej pozbyć z tych spisów (z opcją, że nadal
    go będę używał, ale już do celów prywatnych) :)) ?

    Pozdrowienia
    Lucasdm

  • 10. Data: 2007-01-03 00:50:21
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > A wolno tak? Nie żartuję - w zeszłym roku jakieś przepisy o złomie
    > elektronicznym weszły :(
    > IMO - protokół złomowania.

    A jak to wyglądało przed tymi przepisami?

    Dzieki,

    latet