  • 11. Data: 2006-04-27 13:16:37
    Temat: Re: dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne- odliczam czy nie?
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Uważam, że jest to nadinterpretacja ustawy.

    też tak myślę

    > Jak widać gdyby dochód od którego liczy się składkę był zwolniony z
    > podatku, to składki nie można byłoby odliczać. Jednak podstawą składki
    > dobrowolnej nie jest dochód a tylko "dobre chęci płaczącego".
    > Ustawodawca wyraźnie zapomniał wykluczyć takie składki z odliczeń. I
    > Urzędy Skarbowe próbuja to wyraźnie "naprawić"

    chyba zwrócę się do US o wiążącą interpretację, najwyżej złożę korektę
    zeznania i odliczę składki
    pozdrawiam
    s_13

  • 12. Data: 2006-04-27 14:51:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Apr 2006, jureq wrote:

> [...]
    > dobrowolnej nie jest dochód a tylko "dobre chęci płaczącego".
    > Ustawodawca wyraźnie zapomniał wykluczyć takie składki z odliczeń.

    IMO ustawodawca całkiem celowo tak zrobił.

    Trzeba pamiętać, że składki zrowotne kiedyś tak "po prostu" były
    częścią podatku - nikt ich osobno nie wykazywał, nie liczył,
    Skarb Państwa przeznaczał część podatku na słuzbę zdrowia
    i wsio.
    Więc NIE MA żadnego racjonalnego wytłumaczenia żeby nie odliczać
    składek zdrowotnych płaconych w przypadku jeśli podatnik robi
    cokolwiek. Jakkolwiek zarabia i płaci składkę.
    Tylko to co zapisano w ustawie - czyli składki liczone od
    *nieopodatkowanych* dochodów byłyby niejakim "bonusem" więc
    odliczenie się nie należy.

    > I Urzędy Skarbowe próbuja to wyraźnie "naprawić"

    tia...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2006-04-27 14:53:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Apr 2006, Yaga wrote:

    > W związku z czym nie odliczam, trudno.

    Twoja wola, IMO.... :)
    Sprawdź w archiwum opinie na temat "ustnych wyjaśnień".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2006-04-28 04:16:55
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik jureq napisał:

> [...]
    > Ustawodawca wyraźnie zapomniał wykluczyć takie składki z odliczeń. I
    > Urzędy Skarbowe próbuja to wyraźnie "naprawić"

    Idąc dalej tym tropem, to wszyscy podatnicy prowadzący DG też nie
    mogliby odliczać zdrowotnego. Bo też nie płacą od dochodu, tylko od
    podstawy...

    Odliczajcie spokojnie, nie dajcie się zwariować.

    pzdr

    Tomek

    Swietnie zdjecia do poogladania >>> http://link.interia.pl/f192b

  • 15. Data: 2006-05-05 09:39:13
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e2qg6m$a10$1@inews.gazeta.pl>, "s_13" <s...@i...pl>
    wrote:

    > też tak myślę

    > chyba zwrócę się do US o wiążącą interpretację, najwyżej złożę korektę
    > zeznania i odliczę składki
    > pozdrawiam
    > s_13

    Ja bym przynajmniej zrobił odwrotnie (znaczy - najpierw odliczył, a
    potem ewentualnie korygował).

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.