  • 1. Data: 2005-02-14 14:04:57
    Temat: dokumentacja cen transferowych - jak to ugryzc?
    Od: ":\)" <k...@p...onet.pl>

    Mam opytanie do majacych cos wspolnego z dokumentowaniem transakcji pomiedzy
    podmiotami powiazanymi.
    Pracuje w firmie ktora zawiera transackcje ze spolkami zaleznymi - calosc
    przychodow uzyskiwanych od posczegolnych spolek w danym roku przekracza
    odpowiednie pulapy okreslone w ustawie - ale poszczegolne transakcje (mam na
    mysli umowy na sprzedaz konkretnych uslug lub towarow ) zazwyczaj ich nie
    przekraczaja - w zwiazku z tym mam pytanie, jak rozumiecie art 9a ust 2
    updop - "Obowiązek (..) obejmuje transakcję lub transakcje (..) w których
    łączna wartość wynikająca z umowy (.....) przekracza (...)" - czy codzi o to
    żeby jeżeli zostanie przekroczony określony pułap dokumentować każda
    fakture - czy brac się wyłacznie z te umowy z ktorych przychody / płatnosci
    przekraczają określone pułapy ? Mnie wydaje sie ze raczej to drugie
    rozwiazanie - ale moze macie jakies praktyczne doswiadczenia zdobyte na tego
    typu kontrolach i uzasadnienie dlaczego to powinno wyglądać tak a nie
    inaczej

    Bylbym wdzieczny za pomoc, podanie jakichs zrodel

    MT