  • 1. Data: 2005-02-14 13:48:59
    Temat: faktura z UE - jak księgować
    Od: Grzegorz Podsiadło <n...@s...pl>

    Witam,

    sytuacja wygląda tak:
    otrzymaliśmy od firmy z UE fakturę za usługę wykonaną na terenie Polski.
    Stawka VAT: n/a, i napis że VAT przeniesiony na odbiorcę.
    Teraz pytanie: jak zaksięgować taką fakturę? Z tego co się dowiedziałem
    należy do niej wystawić fakturę wewnętrzną. Ale tu się pojawia dziwna rzecz
    w naszym systemie księgującym - system z jednej strony nalicza VAT, ale z
    drugiej strony go nam nie odlicza - tylko kwotę VATu wrzuca w koszty. Tak
    ma być ? Bo bardzo dziwnie to wygląda, i do tego niekorzystnie podatkowo
    wypada.

    Dla porządku napisze też że guglanie po archiwum nie pomogło, i że dziękuję
    za pomoc. :)

    --
    empeg

  • 2. Data: 2005-02-15 07:37:52
    Temat: Re: faktura z UE - jak księgować
    Od: "my way" <no way@op.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Podsiadło" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:118hvkmal5ou6$.43c0ma8g99ij.dlg@40tude.net...
> [...]
    > wypada.
    >
    > Dla porządku napisze też że guglanie po archiwum nie pomogło, i że

    jaka to usługa?
    jaką działalność prowadzisz?
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-02-15 14:59:35
    Od: Grzegorz Podsiadło <n...@s...pl>

    On Tue, 15 Feb 2005 08:37:52 +0100, my way wrote:

    > jaka to usługa?

    Miejsce na konferencji/targach branżowych.

    > jaką działalność prowadzisz?

    Normalna DG, 19%.

    --
    empeg

  • 4. Data: 2005-02-15 18:17:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Feb 2005, Grzegorz Podsiadło wrote:
> [...]
    >+ drugiej strony go nam nie odlicza - tylko kwotę VATu wrzuca w koszty. Tak

    Najwyraźniej nie :)

    >+ Bo bardzo dziwnie to wygląda, i do tego niekorzystnie podatkowo wypada.

    Widać wasz "system podatkowy" nie przeszedł 'ulepszenia' na 1.V.2004
    kiedy to pojawiły się inne niż "kosztowe" faktury wewnętrzne :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-02-15 19:21:27
    Od: Grzegorz Podsiadło <n...@s...pl>

    On Tue, 15 Feb 2005 19:17:45 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Najwyraźniej nie :)
    > Widać wasz "system podatkowy" nie przeszedł 'ulepszenia' na 1.V.2004
    > kiedy to pojawiły się inne niż "kosztowe" faktury wewnętrzne :)

    Dziękuję. :)
    Możesz mi podesłać jakiegoś url-a jak powinno wyglądać księgowanie takiej
    faktury (a konkretnie jak działa ta "unijna" faktura wewnętrzna), lub
    gdzie/jak tego szukac? Bo coś wyjątkowo google mi nie chce pomóc.

    --
    empeg

  • 6. Data: 2005-02-15 22:23:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Feb 2005, Grzegorz Podsiadło wrote:
    [...]
    >+ Możesz mi podesłać jakiegoś url-a jak powinno wyglądać księgowanie takiej
    >+ faktury (a konkretnie jak działa ta "unijna" faktura wewnętrzna), lub
    >+ gdzie/jak tego szukac? Bo coś wyjątkowo google mi nie chce pomóc.

    Hm... było na grupie...
    VAT się wykazuje jako należny i jako naliczony...
    Nie pamiętam jak było z "momentami" :] (kiedy powinien zostać
    wykazany do odprowadzenia - czy nie ma pułapki iż do zapłacenia
    jest data f-ry dostawy a po stronie naliczonego data FW).
    Linka do "strony z opisem" to nie mam :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-02-16 10:08:59
    Od: "my way" <no way@op.pl>

> [...]
    > wykazany do odprowadzenia - czy nie ma pułapki iż do zapłacenia
    > jest data f-ry dostawy a po stronie naliczonego data FW).

    jeśli załozymy, że jest to usługa najmu, to miejscem świadczenia usług jest
    zgodnie z art.27 ust.2 pkt.1 RP. Obowiązek podatkowy powstaje w chwili
    otrzymania całości lub części zapłaty, ale nie później niż z upływem terminu
    płatności- art. 19 ust.13 pkt. 4 i art.19 ust.19. VAT naliczony odlicza
    się , zgodnie z art. 86 ust.10 pkt.2 w tym samym miesiącu, w którym powstał
    obowiązek podatkowy. Pozostaje kwestia prawa do odliczenia- moim zdaniem
    jeżeli np. wydatek nie jest kup lub służy wyłacznie sprzedaży opodatkowanej,
    nie ma podstaw do odliczenia tego Vatu.

    może ktoś to skomentuje?
    > Linka do "strony z opisem" to nie mam :(

    ja też :))))
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)
    pozdrowienia też

  • 8. Data: 2005-02-16 15:00:28
    Od: Grzegorz Podsiadło <n...@s...pl>

    On Wed, 16 Feb 2005 11:08:59 +0100, my way wrote:

    > Pozostaje kwestia prawa do odliczenia- moim zdaniem
    > jeżeli np. wydatek nie jest kup ,lub służy wyłacznie sprzedaży opodatkowanej
    > nie ma podstaw do odliczenia tego Vatu.

    Dzięki za pomoc, poprosił bym jeszcze jakieś rozwinięcie "lub służy
    wyłacznie sprzedaży opodatkowanej" - bo wydaje mi się to zupełnie
    nielogiczne.

    --
    empeg

  • 9. Data: 2005-02-18 08:56:34
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Podsiadło" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:5b5jxg3mey7u$.1lmukfsz63z2$.dlg@40tude.net...

    > Dzięki za pomoc, poprosił bym jeszcze jakieś rozwinięcie "lub służy
    > wyłacznie sprzedaży opodatkowanej" - bo wydaje mi się to zupełnie
> [...]
    możesz mieć wiele rodzajów dziłalności, niektóre opodatkowane, inne
    zwolnione z vat.
    jeżeli wydatek wiązał się wyłacznie z prowadzoną przez ciebie działalnością
    zwolnioną z Vat, to nie masz prawa do odliczenia vat.
    nikt nie skomentował terminu powstania obowiązku podatkowego a na to
    liczyłam...
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-02-18 11:24:59
    Od: Grzegorz Podsiadło <n...@s...pl>

    On Fri, 18 Feb 2005 09:56:34 +0100, my way wrote:

    > jeżeli wydatek wiązał się wyłacznie z prowadzoną przez ciebie działalnością
    > zwolnioną z Vat, to nie masz prawa do odliczenia vat.

    To wiem, na szczęście tak nie jest. Ale z Twojego poprzedniego zdania
    wynikło mi coś odwrotnego, więc się dopytałem. Dzięki jeszcze raz za
    wyjaśnienia. :)

    --
    empeg