  • 1. Data: 2004-08-30 13:03:33
    Temat: dotacja ze srodkow UE
    Od: "new one" <x...@i...pl>

    czy dotacja ze srodkow unijnych jest dochodem i podlega opodatkowaniu na
    warunkach ogolnych czy jest jakis zapis umozliwiajacy ominiecie/ rozlozenie
    w czasie zaplaty?

    EVERY GOOD PIMP NEEDS A FLY NAME

  • 2. Data: 2004-08-30 19:50:16
    Temat: Re: dotacja ze srodkow UE
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Aug 2004, new one wrote:

    >+ warunkach ogolnych czy jest jakis zapis umozliwiajacy ominiecie/ rozlozenie
    >+ w czasie zaplaty?

    Zastrzegam że się nie znam i piszę tylko dlatego że mam treść
    ustawy przed nosem :) a *wydaje mi się* że gdzieś widziałem
    powołanie na to:
    +++++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    47c) dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia lub
    świadczenia częściowo odpłatne, otrzymane na cele związane z działalnością
    rolniczą z budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego,
    od agencji rządowych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych,
    organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych,
    -----

    Jakby to był zły strzał :] to pozostaje pytanie NA CO jest owa
    dotacja (pewnie zaraz wysłucham że śledczego ci nie potrzeba ;)).
    Mianowicie:
    ++++
    Art. 14. 1. Za przychód z działalności [..gospodarczej...]
    uważa się [...]
    2) dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia
    otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków,
    z wyjątkiem gdy przychody te są związane z otrzymaniem, zakupem
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości
    niematerialnych i prawnych, od których, zgodnie z art. 22a-22o,
    dokonuje się odpisów amortyzacyjnych,
    ----

    Oczywiście wtedy byłoby to "rozłożenie w czasie" o które pytasz,
    działajace w ten sposób że nie ma prawa do zaliczania amortyzacji
    w KUP :) (przepis też się znajdzie :)).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-08-31 08:45:33
    Od: "new one" <x...@i...pl>

    > Jakby to był zły strzał :] to pozostaje pytanie NA CO jest owa
    > dotacja

    na zakup maszyn i rozbudowe obiektu [manufaktury - nie zwiazanej z
    rolnictwem]
    bo jesli wpadam w podatek to musze wystapic o wieksza dotacje :)) [co jest
    lekkim nonsensem bo jak to bede argumentowal]
    licze przykladowo na 300tys. a z tego 57tys do budzetu....