  • 1. Data: 2002-06-18 10:04:33
    Temat: duplikat faktury
    Od: "kuba" <k...@p...onet.pl>

    Witam , mam mały problem
    1 w kwietniu zostało zakupione auto (ciezarowka), została wystawiona
    faktura oryginal
    2 faktura po mojej stronie zostala zagubiona przed wciagnieciem do
    ewidencji
    3 salon wystawil jeszcze jeden orginal z data z kwietnia
    4 moja ksiegowa nie chce tego co wystawil salon chce duplikat z data z
    kwietnia
    5 salon nie chce wystawic duplikatu z kwietnia , moze z data z czerwca

    Pytania :
    a po co mojej ksiegowej duplikat skoro ma orginal ?
    b dlaczgo salon chce wystawic duplikat z data z czerwca ???? , czy moze tak
    zrobic?
    c czy duplikat to nie jest ten 2 ogrinal z pieczatka DUPLIKAT ?
    d jak mozna naklonic salon do wystaienia duplikatu z data z kwietnia?
    (odniesinia do przepisow)

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2002-06-18 13:46:13
    Temat: Re: duplikat faktury
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Jun 2002, kuba wrote:

> [...]
    >+ ewidencji
    >+ 3 salon wystawil jeszcze jeden orginal z data z kwietnia

    No to...."chciał dobrze", ale się wystawił.
    Oryginał faktury ma być tylko jeden. Przypadek dwu faktur za to samo
    gdzieś widziałem w wyrokach (proszę o wybaczenie że bez konkretów,
    ale nie mam zdrowia szukać...) i "zdrowo" się nie skończył.
    Echa różnych opinii masz m.in. dziś:
    http://www.gazetaprawna.pl/numery/11602-721/zapuste.
    html

> [...]
    >+
    >+ Pytania :
    >+ a po co mojej ksiegowej duplikat skoro ma orginal ?

    Bo już jest czerwiec i nie ujęła oryginału na czas ?
    Nie wiem, masz bliżej (do ksiegowej) - to spytaj i daj znać ;)

    >+ b dlaczgo salon chce wystawic duplikat z data z czerwca ???? , czy moze tak
    >+ zrobic?

    Oczywiście.

    >+ c czy duplikat to nie jest ten 2 ogrinal z pieczatka DUPLIKAT ?

    Ujdzie. Dodatkowo na duplikacie powinny być *dwie* daty wystawienia:
    data wystawienia oryginału i data wystawienia duplikatu.

    >+ d jak mozna naklonic salon do wystaienia duplikatu z data z kwietnia?
    >+ (odniesinia do przepisow)

    Jak dostanie odniesienie - to jak wyżej (dwie daty, data wystawienia
    duplikatu - to jest jak sama nazwa wskazuje...).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-18 16:40:49
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "kuba" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > c czy duplikat to nie jest ten 2 ogrinal z pieczatka DUPLIKAT ?
    > d jak mozna naklonic salon do wystaienia duplikatu z data z kwietnia?

    -------------------------------------
    Kuba nie miej pretensji do innych że czegoś nie chcą zrobić bo ty (lub ktoś
    kto zgubił ) fakturę powinien ponosić konsekwencje a świat dokoła nie jest
    tego winien..Księgowa ma racje że nie chce orginału dokumentu z Kwietnia bo
    jeśli zakończyła rozliczenia za Maj to nie może odliczyć Vat od zakupu (
    można to zrobić w miesiącu otrzymania faktury lub następnym).
    Sprzedawca nie może wystawiać drugiego oryginału tylko może wystawić
    duplikat tego dokumentu podając wszystkie dane z faktury i dopisując datę
    wystawienia duplikatu.
    Jolka

  • 4. Data: 2002-06-23 08:08:11
    Od: <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > c czy duplikat to nie jest ten 2 ogrinal z pieczatka DUPLIKAT  ?
    > d jak mozna naklonic salon do wystaienia  duplikatu z data z kwietnia?

    Najpierw zapytam Cię czy na tym drugim oryginale z kwietnia jest słowo
    duplikat??Jeżeli jest to przyjmujesz tą fakturę do rozliczenia.Nie rozumię
    podejścia Twojej księgowej, ale ustal z Salonem, w jaki sposób wystawił drugi
    oryginał. Być może ,że w tym samym miesiącu mogą wystawiać (drukować kilka razy
    fakturę) sprawdź tylko czy takie same kopie są w Salonie i po problemie.