  • 1. Data: 2003-03-15 14:56:08
    Temat: remanent likwidacyjny
    Od: "Ola T" <o...@p...fm>

    Po 4 miesiącach zlikwidowałem działalność ze stratą. Remanent likwidacyjny
    wykazał kwotę powiedzmy X.Czy należy naliczyć podatek dochodowy od remanentu
    likwidacyjnego? Jeśli tak - to w jaki sposób? Jeśli nie - to dlaczego?
    marcus

  • 2. Data: 2003-03-15 21:47:37
    Temat: Re: remanent likwidacyjny
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Ola T" <o...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    remanentu
    > likwidacyjnego? Jeśli tak - to w jaki sposób? Jeśli nie - to dlaczego?

    Art. 24 ust 3. W razie zawiadomienia urzędu skarbowego o likwidacji
    działalności gospodarczej dochód ustala się przy zastosowaniu do wartości
    ustalonej według cen zakupu pozostałych na dzień likwidacji towarów
    handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych, półwyrobów,
    wyrobów gotowych, braków i odpadków oraz rzeczowych składników majątku
    związanego z wykonywaną działalnością, nie będących środkami trwałymi -
    takiego wskaźnika procentowego, jaki wynika z udziału dochodu w przychodach
    w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym
    nastąpiła likwidacja działalności, a jeżeli w tym okresie dochód nie
    wystąpił - w roku podatkowym poprzedzającym rok, w którym nastąpiła
    likwidacja. Za datę likwidacji działalności gospodarczej uważa się datę
    określoną w zawiadomieniu, o którym mowa w zdaniu poprzednim.

    Art. 44 ust 4. Podatek od dochodu, o którym mowa w art. 24 ust. 3, ustala
    się w formie ryczałtu w wysokości 10 proc. tego dochodu. Podatek jest płatny
    w terminie płatności zaliczki za ostatni miesiąc prowadzenia działalności. W
    tym przypadku podatnik jest obowiązany dołączyć do deklaracji, o której mowa
    w ust. 6, spis pozostałych na dzień likwidacji towarów handlowych,
    materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych, półwyrobów, wyrobów
    gotowych, braków i odpadków oraz rzeczowych składników majątku związanego z
    wykonywaną działalnością, w tym także dzieł sztuki, eksponatów muzealnych i
    aparatury audiowizualnej, jeżeli wydatki na ich nabycie zostały zaliczone do
    kosztów uzyskania przychodów, nie będących środkami trwałymi, wycenionych
    według cen zakupu.

    Art. 45. 1. Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznania o
    wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym według
    ustalonego wzoru w terminie do 30 kwietnia następnego roku.

    3. Zeznaniem, o którym mowa w ust. 1, nie obejmuje się dochodów wymienionych
    w art. 24 ust. 3, z wyjątkiem dochodu z likwidacji działalności
    gospodarczej, dokonanej w grudniu roku podatkowego, i art. 28-30.

    Agata