  • 1. Data: 2003-09-09 21:08:14
    Temat: dwa pytania
    Od: "Tadeusz Smal" <s...@s...pl>

    witajcie
    :)
    mam dwa pytania
    mam zarejestrowana dzialalnosc w zakresie handlu artukulami przemyslowymi
    jestem vatowcem na zryczaltowanym podatku dochodowym
    :)
    po godzinach a czesto i w sklepie
    bo w handlu idzie teraz jak idzie
    dlubie w drewnie
    i na tyle dobrze to wychodzi
    ze ludzie to kupuja
    :))))
    nie ma problemu gdy sprzedaje to "prywatnie"
    ale teraz chec sprzedazy moich dlubanek ma sklep z tego typu pierdolami
    no i musze wystawic im fakture
    :(
    wydaje mi sie
    ze najprosciej jest wystawic im fakture
    ze swojego sklepu ale zastanawiam sie
    czy sprzedajac to
    wpierw musze sobie wystawic jakis rachunek
    ?
    :))))))
    drugie pytanie dotyczy mojego nastepnego hobby
    mam kawalek ziemi 1.1 ha zakwalifikowany jako grunty rolne
    z mozliwoscia zalozenia siedliska rolniczego
    :)
    zanim sie tam kiedys wybuduje
    mam tam ogrod w ktorym udalo mi sie namnozyc roslin
    na ktore tez znalazlem chetnych do kupienia (sadzonki bambusow)
    :)
    jest to centrum ogrodowe
    tez bedzie potrzeba wystawienia faktury
    nie wiem na ile dobrze slyszalem :
    na produkty wyprodukowane w gospodarstwie rolniczym
    przy ich sprzedazy fakture tzw Fakture RR
    wystawia odbiorca naliczajac do umowionej ceny 3 % Vat
    ktorego nigdzie nie odprowadzam
    ?
    z pozddrowieniami i usmiechami
    _hehehe

  • 2. Data: 2003-09-09 22:13:14
    Temat: Re: dwa pytania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Sep 2003, Tadeusz Smal wrote:

> [...]
    >+ mam zarejestrowana dzialalnosc w zakresie handlu artukulami przemyslowymi
    >+ jestem vatowcem na zryczaltowanym podatku dochodowym

    OK

    >+ po godzinach a czesto i w sklepie
    >+ bo w handlu idzie teraz jak idzie
    >+ dlubie w drewnie
    >+ i na tyle dobrze to wychodzi
    >+ ze ludzie to kupuja
    >+ :))))

    ...to powyżej to biały wiersz ? :)
    10-10-4-10-6, jakiś nie znany mi rytm :)

    >+ nie ma problemu gdy sprzedaje to "prywatnie"
    >+ ale teraz chec sprzedazy moich dlubanek ma sklep z tego typu pierdolami
    >+ no i musze wystawic im fakture
    >+ :(

    IMHO znaczek w złą stronę: nie dość że chcą płacić
    to się krzywi. Myślałby kto ;)

> [...]
    >+ ze swojego sklepu ale zastanawiam sie
    >+ czy sprzedajac to
    >+ wpierw musze sobie wystawic jakis rachunek ?

    Jauć..... widać nie tylko ja mam kłopoty z kojarzeniem
    o tej porze ! :)
    NIEEEEE !!!
    To co robisz - to jest *produkcja* !
    Poszukaj właściwej klasyfikacji - nie wiem jaka stawka
    ryczałtu i VATu jest na "rękodzieło", nie wiem czy
    "rękodzielnik" musi być gdzieś zarejestrowany (a jeśli
    nie, to czy takie "nierękodzieło" jest w innej pozycji
    tabelek) - może w tym ci grupa pomoże... Z tabelek
    wyniknie również czy możesz prowadzić rękodzielnoctwo
    na ryczałcie (zdziwiłbym się jakby nie, ale...).
    Niemniej - uruchamiasz "produkcję" i sprzedajesz ją :)
    w ramach własnej DG. Jeśli wartość obrotu z owego
    rękodzieła nie będzie istotna - to z grubsza wszystko,
    tyle że pewnie stawek ryczałtu (inna dla handlu - pewnie
    coś z 3% - a inna dla produkcji - pewnie 8,5%) oraz
    byc może VATu (nie wiem jak jest opodatkowane rękodzieło)
    ci przybędzie.
    Jeśli stanie się znaczącą częscią obrotu - to lepiej
    wpisz sobie do zakresu DG i zgłoś do GUS - bo masz
    obowiązek 3 "istotne zakresy" do GUSu zgłosić.
    Zapłacisz 50zł za zmianę wpisu do EDG.
    IMHO - tyle.

    [...o rolniku wyciąłem, bo się zaplątałem w zeznaniach :>
    ale zeznaję że koncepcja bycia jednocześnie aktywnym jak
    i pasywnym podatnikiem VAT mi się chwilowo nie podoba...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-09-09 23:14:52
    Od: "Tadeusz Smal" <s...@s...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > ...to powyżej to biały wiersz ? :)
    > 10-10-4-10-6, jakiś nie znany mi rytm :)
    :))))
    skoro mowa o wierszu
    dzis otrzymalem poczta od znajomej taki wierszyk
    "
    > Byłem dziś w ZUSie
    > O, Jezusie!
    > Pół dnia tam byłem.
    > Cud, że przeżyłem.
    >
    > - Hm, proszę Pana, w tej deklaracji
    > W kodzie pocztowym nie mamy spacji.
    > - Skąd ja mam wiedzieć, gdzie wstawić kreskę?
> [...]
    :)))))

    > IMHO znaczek w złą stronę: nie dość że chcą płacić
    > to się krzywi. Myślałby kto ;)
    :)
    mam wrodzona awersje do papierow
    :)

> [...]
    > wyniknie również czy możesz prowadzić rękodzielnoctwo
    > na ryczałcie (zdziwiłbym się jakby nie, ale...).
    kiedys rekodzielo mialo wpierw 0 stawke
    pozniej bylo 3 % VAT ale pod warunkiem
    ze te robotki mialy atest wartosci artystycznych
    :)
    zanim ten atest uzyskalem
    zmienily sie przepisy i teraz na wszystko jest 22% stawka
    :)
    w ubr podpytywalem sie w swoim US
    jak zalatwic formalnie te moja dzialanosc
    :)
    bardzo mila Pani zapytala o szacowany przychod
    a gdy podalem ze z 1000 zl
    to poradzila mi abym sie nie ujawnial
    :))))))))

> [...]
    > wpisz sobie do zakresu DG i zgłoś do GUS - bo masz
    > obowiązek 3 "istotne zakresy" do GUSu zgłosić.
    :))))
    mniej wiecej zrozumialem
    od jakiej wartosci obrot robi sie istotny
    ?
    > [...o rolniku wyciąłem, bo się zaplątałem w zeznaniach :>
    > ale zeznaję że koncepcja bycia jednocześnie aktywnym jak
    > i pasywnym podatnikiem VAT mi się chwilowo nie podoba...]
    hehe
    podejrzewalem
    ze nie bedzie to takie proste jak mi szwagier (rolnik)
    przy piwie tlumaczyl
    :)
    moze faktycznie za skomplikowanie namotalem
    a wiec
    ja majac DG w zakresie handlu (VAT_zryczalt PD_ZUS )
    ale jednoczesnie 'malorolny':
    produktywny
    efektywny
    na kawalku 'ojcowizny'
    :)
    jest towar
    jest chetny do jego kupienia
    tylko jak to zrobic formalnie
    ?
    z pozdrowieniami i usmiechami
    _hehehe

  • 4. Data: 2003-09-10 06:18:19
    Od: "Tadeusz Smal" <s...@s...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Wed, 10 Sep 2003, Tadeusz Smal wrote:
    > [...]
    >
    > IMHO kilkanaście *procent* obrotu, a nie wartość kwotowa.
    > Poza tym dopisanie "rodzaju DG" do listy prowadzonych
    > nie niesie konsekwencji w postaci przymusu :) jej
    > prowadzenia (co najwyżej *tylko w GUS* można zgłosić
    > że nie stała się "podstawową", a zgłoszenie w GUS nic
    > nie kosztuje).
    :))))
    udalo mi sie wreszcie dodzwonic do swojego US
    i dowiedzialem
    ze atest wartosci artystycznych na rekodzielo
    w zakresie "rzezby" z drewna
    nadal obniza stawke VAT do 3%
    :)
    > [...]
    >
    > ...no bo on pewnie sam "normalnym VATowcem" nie jest
    > to w sposób oczywisty może załapać się na formy
    > uproszczone i zwalić rozliczanie VATu na nabywcę :)
    :)))
    w sumie szwagier mial racje
    nawet nacodzien bedac "normalnym" platnikiem Vatu w swojej DG
    moge jednoczesnie przy sprzedazy produkcji rolnej skorzystac z uproszczonych
    form
    i ten nabywca wystawia mi fakture RR
    :)))))
    bardzo dziekuje za nakierowanie
    wiedzialem o co pytac
    :))))

  • 5. Data: 2003-09-10 07:28:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    prowadzenia (co najwyżej *tylko w GUS* można zgłosić
    że nie stała się "podstawową", a zgłoszenie w GUS nic
    No i przejrzyj googlem grupe na okoliczność hasła:
    "inne rodzaje działalności nie wymagające koncesji"
    i odmiany owego sformułowania :) (google nie obsługuje
    "form" ani znaków zastępczych, niestety :().
    Ja mam toto we wpisie i już :)

    [...]
> [...]

    to w sposób oczywisty może załapać się na formy
    uproszczone i zwalić rozliczanie VATu na nabywcę :)
    Ja z ustawy zrozumiałem tylko tyle, że jakbyś prowadził
    księgi w *na pewno* nie możesz załapać się na uproszczenia.
    Ale *podejrzewam* że z okazji bycia płatnikiem - i tak
    powinieneś rozliczać VAT "rolniczy" że tak powiem
    "normalnie"... ale nie wiem na pewno :)

    >+ jest towar
    >+ jest chetny do jego kupienia tylko jak to zrobic formalnie ?

    ...no to jest problem z naszym "wsparciem dla małej
    przedsiębiorczości" :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-09-10 13:16:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2003, Tadeusz Smal wrote:
    [...]
    >+ > >+ jak mi szwagier (rolnik) przy piwie tlumaczyl :)
    [...]
    >+ w sumie szwagier mial racje

    "pijte piwo" ?? :)

    pozdrowienia, Gotfryd