  • 1. Data: 2004-11-15 13:05:58
    Temat: działalność na Słowacji
    Od: "bosman" <b...@o...pl>

    Witam!

    Zaczynam grzebać w różnych źródłach za informacjami wiążącymi się z
    wszelakimi aspektami działalności gospodarczej na Słowacji.
    W szczególności interesują mnie formy możliwej do założenia tam działalności
    przez osobę fizyczną zamieszkałą w PL, sposoby płacenia podatków,
    ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, etc.

    Pytanie brzmi:
    - czy już ktoś z grupowiczów to trenował?
    - w jakich źródłach zacząć szukać?

    Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2004-11-15 21:15:33
    Temat: Re: działalność na Słowacji
    Od: "Waldemar Kowalski" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bosman" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    działalności
    > przez osobę fizyczną zamieszkałą w PL, sposoby płacenia podatków,
    > ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, etc.

    Warunki bardzo podobne do naszego KPiR.
    Podatek liniowy 19%
    Ubezpieczenia obowiązkowe - ok. 300 zł/mc po przeliczeniu.
    Istnieje możliwość obniżenia kwoty ubezpieczeń do poziomu 80 zł/mc w
    przypadku małych dochodów - początek działalności.
    Warunek dla obcokrajowca - adres siedziby na terenie Słowacji.

    > Pytanie brzmi:
    > - czy już ktoś z grupowiczów to trenował?

    Trenuje znajomy, ja na razie zbieram informacje.

    > - w jakich źródłach zacząć szukać?

    Ja zacząłem od rozmów ze znajomym słowackim prawnikiem. Zaofiarował pomoc i
    kontakt z tanim biurem rachunkowym.

    pozdrawiam
    Waldek

  • 3. Data: 2004-11-15 22:07:05
    Od: "Hubert" <C...@w...pl>

    > Warunek dla obcokrajowca - adres siedziby na terenie Słowacji.

    a tu sie nie zgadzam
    wiem na 100% ze siedziba moze byc poza terenem Slowacji

    hubert

  • 4. Data: 2004-11-15 22:34:50
    Od: "Waldemar Kowalski" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hubert" <C...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a tu sie nie zgadzam
    > wiem na 100% ze siedziba moze byc poza terenem Slowacji

    Dzięki za zwrócenie uwagi sprawdzę to dokładniej. Dla mnie akurat to nie ma
    znaczenia bo formalne biurko za miedzą mogę mieć w każdej chwili.

    pozdrawiam
    Waldek