  • 1. Data: 2002-06-19 06:27:37
    Temat: dzialalnosc z zakresu informatyki a forma opodatkowania
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Wlasnie otwieram dzialalnosc gospodarcza z dziedziny informatyki. Zamierzam
    zajac sie tworzeniem stron www i oprogramowania. Jaka forme rozliczenie
    powinnam wybrac? Czy moge rozliczac sie na podstawie ryczaltu? Czy zmieni sie
    to gdy bede chciala rozszerzyc dzialalnosc o sprzedaz sprzetu komputerowego?

    Pozdrawiam,
    Magda

  • 2. Data: 2002-06-19 19:36:29
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych nap
    isał:7...@n...onet.pl...
> [...]
    sie
    > to gdy bede chciala rozszerzyc dzialalnosc o sprzedaz sprzetu komputeroweg

    przy takiej branzy nie masz mozliwosci wybrania ryczaltu -> Ustawa o podatku
    od osob fiz -> lista wylaczen spod ryczaltu.

    zalecam zatem klasyczna KPIR, najlepiej bez vatu na poczatku (uproszczenie k
    siegowosci i oszczedzasz 152 zl na US).

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 3. Data: 2002-06-20 11:03:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "glos" <g...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > od osob fiz -> lista wylaczen spod ryczaltu.
    >
    > zalecam zatem klasyczna KPIR, najlepiej bez vatu na poczatku (uproszczenie

    Nie wiem, czy jest sens na bawienie sie w "bez watu na poczatek".
    trzeba dobrze przeanalizowac, czy za chwile nie trzeba bedzie "przejsc na
    VAT"
    i czy klienci nie beda krzywo patrzyli na "nieVAT-mana".

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-06-20 17:40:08
    Od: <m...@p...onet.pl>

    O co chodzi z nie placeniem VAT'u na poczatku dzialalnosci? Czy ten podaek nie
    jst odprowadzany od wszystkich towarow i uslug?

    Magda

  • 5. Data: 2002-06-20 23:26:51
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 20 Jun 2002 m...@p...onet.pl wrote:

    >+ O co chodzi z nie placeniem VAT'u na poczatku dzialalnosci?

    Oprócz zwolnienia przedmiotowego (od czegoś nie płaci się VATu)
    są w ustawie zwolnienia podmiotowe (czyli *ktoś* nie płaci
    VATu). Firma która nie osiąga w 1 roku 20kzł w przeliczeniu
    na średnią okresu (np. 5000 zł na 4 miesiące) albo 40kzł
    w kolejnych latach - *może* zadeklarować w US że nie chce
    płacić VAT.
    *Nie* może wtedy prowadzić niektórych rodzajów działalności.

    >+ Czy ten podaek nie
    >+ jst odprowadzany od wszystkich towarow i uslug?

    Nie.
    1. w ustawie są zwolnienia z VAT
    2. są "rzeczy" które nie są towarem ani usługą w rozumieniu
    ustawy o VAT (tak *było* z prawami autorskimi i tak *jest*
    nadal [AFAIK] z nabywaniem prawa do gruntu)

    Pozdrowienia, Gotfryd