  • 1. Data: 2004-12-27 09:26:42
    Temat: dzialka budowlana - sprzedac czy darowac?
    Od: "Tomasz" <t...@g...net!!!>

    Witam,

    mam takie pytanie: przyjaciel rodziny z okazji slubu zamierza sprezentowac
    mnie i mojej narzeczonej dzialke budowlana o wartosci okolo 20kpln.
    Chcielibysmy zalatwic to w taki sposob, zeby kosztowalo nas to jak najmniej
    (podatki, oplaty, etc). Jak sie wiec za to zabrac? lepiej darowac (ile wtedy
    podatku, kto powinien zaplacic (znaczy chodzi o strone prawna, bo oczywiscie
    zamierzam wszelkie koszta zwrocic)), czy moze lepiej 'sprzedac' (i ponownie,
    jakie koszta i kto wg. prawa powinien je poniesc).

    Z pewnych przyczyn (kredyt na budowe domu... niestety jako kawaler mam
    wieksza zdolnosc kredytowa niz jako maz swojej przyszlej zony :( )
    wygodniej jest zeby darowal to mnie przed slubem... i w zwiazku z tym
    pojawia sie kwestia, jakie ew. sa pozniej koszta (podatki?) jesli chcialbym
    uczynic zone wspolwascicielem?

    pozdrawiam swiatecznie
    --
    Tomek

  • 2. Data: 2004-12-27 17:58:46
    Temat: Re: dzialka budowlana - sprzedac czy darowac?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Dec 2004, Tomasz wrote:
    [...]
    >+ czy moze lepiej 'sprzedac'

    No popatrz.
    Nie dość że go na stać na kupno działki to jeszcze stać go na
    wybudowanie domu ;> (ale na podatek już nie ma ;) - a fe, jakiś
    antybudżetowy osobnik :)) - "a skąd Pan miał pieniądze" ?
    ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-12-27 19:34:47
    Od: "Slayer" <n...@m...meila>

    wiadomości

> [...]
    > wybudowanie domu ;> (ale na podatek już nie ma ;) - a fe, jakiś
    > antybudżetowy osobnik :)) - "a skąd Pan miał pieniądze" ?

    heh :-) "a kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, świadomie uszczuplającym
    dochody państwa bezideowcem ..." :-)

  • 4. Data: 2004-12-28 08:19:31
    Od: "Tomasz" <t...@g...net!!!>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > wybudowanie domu ;> (ale na podatek już nie ma ;) - a fe, jakiś
    > antybudżetowy osobnik :)) - "a skąd Pan miał pieniądze" ?

    :D no to przeciez mowie, dzialke dal kolega, na cegly zrzucili sie moi
    dotychczasowi sasiedzi (nawet nie musialem bardzo prosic, jak sie tylko
    dowiedzieli ze jest mozliwosc wyprowadzenia mnie z klatki to sie sami
    oferowali), developer zaoferowal ekipe (chyba nie lubi jak go odwiedzam...
    zupelnie nie rozumiem czemu, przeciez to w jego interesie jest, zebym
    wylapal wszystkie niedorobki...)... no i wychodzi ze tylko podatek musze sam
    zaplacic... :(

    ;)

    pozdrawiam prawie weekendowo (od jutra urlop az do konca roku ;) )
    --
    Tomek

  • 5. Data: 2004-12-28 10:45:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Dec 2004, Tomasz wrote:
    [...]
    >+ :D no to przeciez mowie, dzialke dal kolega,

    ...no kiedy najwyraźniej nie masz zamiaru tego samego powiedzieć USowi ;>
    [...]
    >+ oferowali), developer zaoferowal ekipe (chyba nie lubi jak go odwiedzam...
    >+ zupelnie nie rozumiem czemu, przeciez to w jego interesie jest, zebym
    >+ wylapal wszystkie niedorobki...)...

    Dobre ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd