  • 1. Data: 2004-12-26 21:54:33
    Temat: Zawieszenie dzialalnosci a dalsza praca na umowy o dzielo.
    Od: Ronin <r...@s...pl>

    W tej chwili jako osoba fizyczna bez DG pracuje na umowy o dzielo.
    Zamierzam otworzyc DG, ale mam pytanie:

    Czy jesli po jakims czasie bede chcial zamknac / zawiesic dzialalnosc,
    to bede mogl nadal pracowac na umowy o dzielo jako osoba fizyczna, czy
    tez jest tak, ze jak juz sie raz wejdzie w DG, to trzeba do konca zycia
    wszystkie umowy o dzielo wykonywac w ramach tej DG?

  • 2. Data: 2004-12-27 17:10:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Dec 2004, Ronin wrote:

    > + W tej chwili jako osoba fizyczna bez DG pracuje na umowy o dzielo.

    Niemożliwe. Jak PRACUJESZ to na umowę o PRACĘ :)
    "Dzieło" to się "wykonuje" !

> [...]
    > + tak, ze jak juz sie raz wejdzie w DG, to trzeba do konca zycia wszystkie
    > + umowy o dzielo wykonywac w ramach tej DG?

    Jak *na dziś* to takiej obawy nie ma.
    Ale nasi ustawodawcy są zdolni - przypomnę że zaaplikowali "małorolnym
    DG na KPiR" obowiązkowy ZUS (w odróżnieniu od ryczałtowców !) czego NIJAK
    nie mogę zrozumieć :> (przecież KPiR jest z natury rzeczy lepsza dla
    MNIEJ dochodowej - a kosztowniejszej - działalności).
    Więc nikt ci jak mniemam nie ZAGWARANTUJE że kiedyś tak się nie stanie.
    Ale tak NIE BYŁO - i NIE JEST :)
    I rzecz jasna: jest "problem VAT"... czyli "nikt nic nie wie".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)