  • 1. Data: 2002-04-02 21:02:51
    Temat: ewidencja km a środek trwały
    Od: "Ted" <t...@w...pl>

    Witam,
    dotychczas ignorowałem wszelkie informacje odnośnie ewidencji przebiegu
    pojazdów, bo uważałem, że mam wszystkie pojazdy w ewidencji środków
    trwałych i mnie to nie dotyczy.
    Dzisiaj jednak czytam :
    "
    http://www.fortunet.pl/robot-entry?article=625
    Korzystanie z samochodu służbowego przez pracownika
    Samochód służbowy, wprowadzony do ewidencji środków trwałych firmy, a będący
    własnością pracodawcy, może być używany w ramach działalności gospodarczej
    nie tylko przez właściciela firmy, ale także, na jego polecenie, przez
    pracowników.
    W tym wypadku do kosztów uzyskania przychodów wejdą faktyczne wydatki
    związane z używaniem samochodu przez pracownika, ale tylko w kwocie nie
    przekraczającej limitu wynikającego z pomnożenia obowiązującej stawki za 1
    km przebiegu i liczby kilometrów faktycznie przejechanych przez pracownika.
    Konieczne jest więc prowadzenie przez pracownika ewidencji przebiegu pojazdu
    w celu ustalenia liczby przejechanych kilometrów."

    Czy to prawda czy autor powyższego cytatu się pomylił?
    Czy pomimo wprowadzenia samochodu do ewidencji środków trwałych konieczne
    jest prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdu? jeżeli tak to od kiedy?

    dziękuję
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-04-04 13:10:01
    Temat: Re: ewidencja km a środek trwały