  • 1. Data: 2006-09-16 21:01:52
    Temat: ewidencje w VAT
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    witam:)chciałam upewnic się co do następującej rzeczy:
    DG KPiR zwolnienie z vat (art 113 ustawy),podatnik korzysta z biura
    rachunkowego.Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie prowadzenie Kpir jest
    prowadzona ewidencja sprzedaży.Czytam teraz ustawę o vat (art 109 par 1) i
    mam wątpliwość czy powinna byc druga ewidencja sprzedaży do celów vat-jeśli
    tak to jak powinna wyglądać?-czy w/w wystarczy prowadzona zgodnie z
    rozprządzeniem do KpiR wystarczy?
    pozdrawiam ania

  • 2. Data: 2006-09-16 21:56:57
    Temat: Re: ewidencje w VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Sep 2006, brzoskwiinia wrote:

> [...]
    > prowadzona ewidencja sprzedaży.Czytam teraz ustawę o vat (art 109 par 1) i
    > mam wątpliwość czy powinna byc druga ewidencja sprzedaży do celów vat

    Na odwrót.
    Przeczytaj jeszcze raz rozporządzenie - to ewidencję sprzedaży VAT
    można używać w roli ewidencji sprzedaży dla podatku dochodowego.
    :)
    A to rozporządzenie będziesz jeszcze setki razy czytac, bo co
    chwilę coś nowego z niego wyjdzie :)

    > czy w/w wystarczy prowadzona zgodnie z rozprządzeniem do KpiR wystarczy?

    A co napisali w par. 21?
    :)
    Ja wiem: oczekujesz że taki tekst będzie w okolicy par.8.
    Ale to by było zbyt proste, doradcy zajecia by nie mieli :>
    Z zastrzeżeniem wykombinowania jak prowadzić aby prawidłowo
    oznaczyć i podsumować przychody VAT nie będące przychodem dochodowym
    i na odwrót (np. zaliczki i przekazania), można kombinować również
    aby "wprost" mieć jedną ewidencję sprzedaży (ES/ES VAT), niedawno
    była dyskusja.

    pzdr, Gotfryd
    (nie doradca jakby co, KPiR, VAT, ZUS)