  • 1. Data: 2003-09-19 06:34:35
    Temat: export
    Od: "blondi" <A...@p...onet.pl>

    Mam problem, musze zrobić export do USA na 40. 000 ale nie bardzo wiem jak
    do tego podejść, jakie wypełnic dokumenty itd. Może ktoś już to robił i wie
    jak to rozgryść, będe wdzięczna za każdą wskazówkę, serdecznie pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-09-19 06:53:03
    Temat: Re: export
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "blondi" <A...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wie
    > jak to rozgryść, będe wdzięczna za każdą wskazówkę, serdecznie pozdrawiam
    ----------------------------
    Może jakaś agencja celna dla mnie wypełnienie SAD to troche trudne chyba że
    pytasz o fakture ?
    Wiola

  • 3. Data: 2003-09-19 07:51:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wiola Pikorska napisał:

> [...]
    >
    > ----------------------------
    > Może jakaś agencja celna dla mnie wypełnienie SAD to troche trudne chyba że

    Fakt, jeżeli chodzi o dokumenty celne to wszystkie znane mi firmy
    eksportujące korzystaja z usług agencji celnych, pomimo że niektóre mają
    w exporcie i 10 lat praktyki.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-09-20 23:12:06
    Od: maup <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    blondi wrote:
> [...]
    > jak to rozgryść, będe wdzięczna za każdą wskazówkę, serdecznie pozdrawiam

    Posłuchaj dobrych rad Wioli i Maddy.
    Od siebie dodam jeszcze, że wiele zależy od towaru, który planujesz
    wywieźć - może się okazać, że potrzebujesz kilka dziwnych papierków
    nawet i dla naszych władzów.
    Jak to jest żarcie to obowiązkowo zgłoszenie wywozu do inspekcji jakości
    handlowej artykułów rolno-spożywczych (min. 48 godz przed wywozem).
    Rozmaite badania (np. na palety drewniane życzą sobie badań
    fitosanitarnych, więc doradzam przepicie owych palet i poukładanie
    towaru na podłodze kontenera).
    HS-Code (6 pierwszych cyfr US taryfy celnej) przy każdej pozycji,
    najlepiej na packing liście. Ostatnio ode mnie (spożywka) zażyczyli
    sobie osobnego spisu producentów z zaznaczeniem, który producent
    wyproducentował którą pozycję fakturki.
    Ogólnie zabawa jest przednia ;/

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 5. Data: 2003-09-22 06:17:47
    Od: Dawid <d...@w...pl>

    Jesli nigdy tego nie robilas to lepiej zlecic agencji, szkoda czasu i
    nerwow... (chyba ze masz zamiar zajmowac sie tym czesciej). W paru
    slowach nie da sie raczej sprawy omowic.
    Pozdr.
    DK