  • 1. Data: 2003-09-19 06:10:19
    Temat: karty zasilajace do prepaidow w koszty?
    Od: "eXOr" <e...@o...pl>

    czy ktos z was wrzucal w koszty karty zasilajace, np simplusa?

    pozdro, e.

  • 2. Data: 2003-09-19 06:27:00
    Temat: Re: karty zasilajace do prepaidow w koszty?
    Od: "Zosia Samosia" <f...@s...com>

    "eXOr" <e...@o...pl> wrote in message
    > czy ktos z was wrzucal w koszty karty zasilajace, np simplusa?

    Ja tak robie juz prawie od roku, z ta tylko roznica ze sa to karty TakTak
    (Era).

  • 3. Data: 2003-09-19 06:51:12
    Od: "eXOr" <e...@o...pl>

    > Ja tak robie juz prawie od roku, z ta tylko roznica ze sa to karty TakTak
    > (Era).

    chyba to bez roznicy jaki operator:)
    a jeszcze jedno pytanie: kupowalas telefon na firme specjalnie i wrzucalas
    go do ewidencji srodkow trwalych?
    czy na fakturze zakupu takiego doladowujacego tak-taka jest numer telefonu,
    do ktorego to kupujesz? w koncu skad skarbowy ma uwierzyc, ze wykorzystasz
    to do prowadzenia firmy a nie do swoich prywatnych celow?

    pozdro, e.

  • 4. Data: 2003-09-19 08:21:14
    Od: "Zosia Samosia" <f...@s...com>

    > a jeszcze jedno pytanie: kupowalas telefon na firme specjalnie i wrzucalas
    > go do ewidencji srodkow trwalych?

    Tak, telefon (kom(u/o)rke) mam w sordkach trwalych.

> [...]
    > do ktorego to kupujesz? w koncu skad skarbowy ma uwierzyc, ze wykorzystasz
    > to do prowadzenia firmy a nie do swoich prywatnych celow?

    Na fakturach nie ma numeru telefonu (niegdy nie slyszalem o takim wymogu,
    ale moze niech wypowie sie kots bardziej zorientowany w temacie). Wedlug
    mnie wpisanie numeru tel. na fakturze niczego nie zmienia - dalej moge go
    wykorzystywac do celow osobistych.
    Natomiast wszystkie "zdrapane" zdrapki trzymam razem z fakturami - robie to,
    bo mam tego troche i nie chce zeby mi urzad skarbowy zarzucil ze handluje
    nimi - a poza tym jest to jakis dowod ze to ja je wykorzystalem.

    > pozdro, e.

    Rowniez pozdrawiam,

  • 5. Data: 2003-09-19 09:41:57
    Od: "eXOr" <e...@o...pl>

    > Tak, telefon (kom(u/o)rke) mam w sordkach trwalych.

    hym, a jesli zakupilem telefon PRZED rozpoczeciem dzialalnosci? jakos moge
    go wlaczyc do srodkow trwalych??

    ok, rozumiem, dzieki za info.

    pozdro, e

  • 6. Data: 2003-09-19 11:47:45
    Od: "Zosia Samosia" <f...@s...com>

    "eXOr" <e...@o...pl> wrote in message
    > wrzucalas

    > hym, a jesli zakupilem telefon PRZED rozpoczeciem dzialalnosci? jakos moge
    > go wlaczyc do srodkow trwalych??

    To robisz dokument przekazania danego sprzetu na cele dzialanosci
    gospodarczej (piszesz na komputerku ze w dniu takim a takim, przekazujesz na
    dzialanosc gospodarcza prowadzona przez Ciebie sprzet - nazwa, marka,
    rodzaj, !!!wartosc - drukujesz, podpisujesz sie i trzymasz to razem z
    dokumentami). Niestety w tej chwili nie pamietam dokladnej formulki, ale to
    nie jest istotne.
    Wpisujesz swoj nowy srodek trwaly do ewidencji srodkow trwalych.

    Od tej chwili ten telefon jest srodkiem trwalym - amoryzujesz go jednorazowo
    (wliczasz w koszty) w miesiacu przekazania do dzialanosci gospodarczej,
    mozesz go uzywac (oficjalnie) wylacznie do celow zwiazanych z DG, plus
    wszystkie konsekwencje z tym zwiazane (czyli potem kiedys kiedys bedziesz go
    musial zdjac ze srodkow trwalych, a jak pozyczysz siostrze albo kumplowi i
    akurat wpadnie kontrola to "dupa zbita").

    Acha, ten dokument (przynajmniej ja tak zrobilem) ma date: pierwszy dzien
    rozpoczecia dzialanosci (czyli u mnie 01.01.2003).

  • 7. Data: 2003-09-19 12:03:22
    Od: "eXOr" <e...@o...pl>

    > To robisz dokument przekazania danego sprzetu na cele dzialanosci
    > gospodarczej (piszesz na komputerku ze w dniu takim a takim, przekazujesz
    na

    oki, dzieki za pomoc!

    pozdro, exor.