  • 1. Data: 2005-10-11 17:05:33
    Temat: fakt. korygujaca - jak zaksiegowac
    Od: "michalsiak" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam taką sytuację. Dystrybutor przysłał mi towar z faktura i jedna pozycja
    sie nie zgadzała, druga była w porządku.
    Za pare dni przysłał mi właściwy towar z fakt. korygującą na której była
    odjęta kwota za nieprawidłowy towar i do zaplacenia tylko kwota za
    prawidłowy towar z poprzedniej faktury. Obie kwoty są widoczne a także numer
    faktury do której byla wystawiona korekta.

    Na ten nowy towar dostałem osobną fakturę.

    Jak to teraz zaksiegowac.
    Czy tylko ując fakture korygujaca i miec poprzednia fakture w razie
    kontroli??

    Michał Łysiak

  • 2. Data: 2005-10-12 05:00:32
    Temat: Re: fakt. korygujaca - jak zaksiegowac
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 11 października 2005 19:05, gdy michalsiak napisał(a) coś
    na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

> [...]
    > Jak to teraz zaksiegowac.
    > Czy tylko ując fakture korygujaca i miec poprzednia fakture w razie

    Nie. Księgujesz obydwie. W tej chwili nie mam sił analizować jak :), więc
    weź sobie jakiś program, np. StreamSoft Ala (np. wersję Demo,
    jednomiesięczną bodajże) i zobacz, że tam masz księgowanie faktur
    korygujących i on drukuje także rejestr korekt VAT. Jeżeli księgujesz
    korektę, to musisz mieć zaksięgowane też do czego jest ta korekta.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2005-10-12 05:02:39
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

> [...]

    korygujących i on drukuje także rejestr korekt VAT. Jeżeli księgujesz
    korektę, to musisz mieć zaksięgowane też do czego jest ta korekta.

    Generalnie na tej korekcie masz kwotę ujemną. Jeżeli nie, to znaczy, że coś
    źle wystawił korektę. Skoro oddałeś towar, skoro zwrócił Ci kasę i dopiero
    sprzedał potem inny towar oddzielną fakturą, to na korekcie jest kwota
    ujemna i z taką ją księgujesz.

  • 4. Data: 2005-10-12 07:32:50
    Od: "michalsiak" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > źle wystawił korektę. Skoro oddałeś towar, skoro zwrócił Ci kasę i dopiero
    > sprzedał potem inny towar oddzielną fakturą, to na korekcie jest kwota

    OK rozumiem

    dzięki

    michał