  • 1. Data: 2008-01-04 07:43:40
    Temat: Dochody: etat, umowy o dzieło
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

    Witam.

    Miałem podpiąć się do wątku "Podatek od dochodu", ale lepiej napiszę odrębny wątek.

    Od zawsze, oprócz pracy na etacie, dłubię sobie zlecenia. Niegdyś były to sporadyczne
    umowy o dzieło,
    na niewielkie kwoty. Dzieła zlecane są przez różne firmy.

    Ostatnio "dzieła" przynoszą o wiele więcej dochodu, niż etat.

    Co roku składam PIT, wpisuję do niego sumiennie wszystkie PIT 8 i PIT 11. Czy US nie
    zarzuci mi,
    że proadzę niezarejestrowaną DG?

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 2. Data: 2008-01-04 08:05:33
    Temat: Re: Dochody: etat, umowy o dzieło
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin P. wrote:
> [...]
    >
    > Ostatnio "dzieła" przynoszą o wiele więcej dochodu, niż etat.
    >
    > Co roku składam PIT, wpisuję do niego sumiennie wszystkie PIT 8 i PIT 11. Czy US

    Nie.

  • 3. Data: 2008-01-04 12:20:46
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 04-01-2008 o 08:43:40 Marcin P. <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ostatnio "dzieła" przynoszą o wiele więcej dochodu, niż etat.
    >
    > Co roku składam PIT, wpisuję do niego sumiennie wszystkie PIT 8 i PIT

    Zarzucic zawsze wszytsko może, ale jeśli nie prowadzisz DG w rozumieniu
    updof
    to możesz spać spokojnie.
    Pozostaje kwestia pracodawcy - bo pewnie nie masz za dużej motywacji żeby
    sumiennie wypełniać obowiązki ;)

    pozdr,
    tommyz

  • 4. Data: 2008-01-04 22:04:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jan 2008, Marcin P. wrote:

    > Od zawsze, oprócz pracy na etacie, dłubię sobie zlecenia. Niegdyś były to
    sporadyczne umowy o dzieło,
    > na niewielkie kwoty. Dzieła zlecane są przez różne
    > firmy.
    ^^^^^
    I to jest clou.
    Do odpowiedzi poprzedników dołączę wskazówkę:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...przeczytaj art.10 (idzie o to, że umowy osobiste są *odrębne* od DG) oraz w art.13
    p.8.a :)

    pzdr, Gotfryd