  • 1. Data: 2006-11-19 18:11:07
    Temat: faktura VAT zaliczka
    Od: "krzys" <k...@v...pl>

    witam otrzymalem od firmy fakture vat zaliczka w pazdzierniku a towar bedzie
    dopiero w listopadzie (prowadze dzialalnosc gosp. - os fizyczna i jestem
    platnikiem VAT , PKPiR)
    jak mam te fakture rozliczyc ? VAT w pazdzierniku ? a wartosc netto do
    kosztow w PKiR w pazdzieniku czy juz listopadzie?
    jak to wpisac do ksiegi i jak do rejstru vat?
    pzdr
    krzysm

  • 2. Data: 2006-11-19 18:32:02
    Temat: Re: faktura VAT zaliczka
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "krzys" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosztow w PKiR w pazdzieniku czy juz listopadzie?
    > jak to wpisac do ksiegi i jak do rejstru vat?

    VAT w miesiącu otrzymania faktury, a koszty w KPiR w miesiącu otrzymania
    towarów.

    Magdi

  • 3. Data: 2006-11-19 19:02:04
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Magdi wrote:

    > Użytkownik "krzys" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > VAT w miesiącu otrzymania faktury, a koszty w KPiR w miesiącu otrzymania
    > towarów.

    Jest na to jakas podstawa prawna, ze akurat tak ma byc?

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 4. Data: 2006-11-19 19:05:41
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jest na to jakas podstawa prawna, ze akurat tak ma byc?

    a do czego masz wątpliwości?

    faktura zaliczkowa daje prawo tak samo do odliczenia VAT jak faktura
    końcowa, więc w miesiącu otrzymania faktury zaliczkowej lub w następnym.
    Jest inaczej?
    Wg mnie nie ma jednak możliwości wpsiania tej faktury w koszty PRZED
    otrzymaniem samego towaru, bo kosztami uzyskania przychodu nie są zapłacone
    zaliczki.

    Magdi