  • 1. Data: 2006-11-19 19:32:20
    Temat: firma od grudnia,dzis pieczatki?
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    czy jak firma rusza od 01-12, to moge wziac fre juz dzis na wyrobienie
    pieczatek?

  • 2. Data: 2006-11-19 20:44:02
    Temat: Re: firma od grudnia,dzis pieczatki?
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Ja zaczelam od 2.11. Moj Urzad Skarbowy honoruje wydatki przed terminem
    rozpoczecia DG. Twierdza np., ze uznaja mi oplate rejestracyjna (15.10) jako
    koszt uzyskania przychodow. Ale Ty najlepiej zapytaj w swoim US, bo to nie
    jest regula.

  • 3. Data: 2006-11-19 20:45:25
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Ale czy Tobie chodzi o mozliwosc wrzucenia kosztow, czy samego "wziecia
    faktury na firme" ??

  • 4. Data: 2006-11-19 22:10:30
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl> napisał w wiadomości

    > Ale czy Tobie chodzi o mozliwosc wrzucenia kosztow, czy samego "wziecia
    > faktury na firme" ??

    chodzi o wrzucenie w koszty....

  • 5. Data: 2006-11-19 22:14:43
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

> [...]
    > rozpoczecia DG. Twierdza np., ze uznaja mi oplate rejestracyjna (15.10)
    > jako koszt uzyskania przychodow. Ale Ty najlepiej zapytaj w swoim US, bo

    a jaka ty oplate rejestracyjna ty placilas? ja nic - w urzaedzie gminy, gus,
    zus i us - nic.

  • 6. Data: 2006-11-20 08:11:23
    Od: "Doktorynka" <b...@a...pl>

    To po kolei:
    1) Oplata rejestracyjna za wpis do ewidencji gospodarczej w Urzedzie
    Miejskim - to jest ta oplata, o ktorej pisze. To pierwszy wydatek na firme.
    I US pozwolil mi to wrzucic w koszty!
    2) Ty sie zapytaj KONIECZNIe w swoim Urzedzie Skrabowym, czy mozesz wrzucic
    sobie w koszty te pieczatki, kupione (i ofakturowane) przed rozpoczeciem
    dzialalnosci. Urzedy nie sa w tym zgodne.
    Polecam Ci dodatek Dobra Firma w "Rzeczpopsolitej".

  • 7. Data: 2006-11-20 16:02:07
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Doktorynka" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > To po kolei:
    > 1) Oplata rejestracyjna za wpis do ewidencji gospodarczej w Urzedzie
    > Miejskim - to jest ta oplata, o ktorej pisze. To pierwszy wydatek na
    > firme. I US pozwolil mi to wrzucic w koszty!

    no wlasnie - u mnie nic nie kosztowala rejestracja w UM - to mozliwe jest?:)

  • 8. Data: 2006-11-20 17:37:29
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-11-2006 o 17:02:07 siliana <t...@o...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Doktorynka" <b...@a...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >

    > no wlasnie - u mnie nic nie kosztowala rejestracja w UM - to mozliwe
    > jest?:)

    Jasne że tak, looknij do ustaw prawo dg/o swobodzie dg

  • 9. Data: 2006-11-20 22:31:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Nov 2006, siliana wrote:

    > no wlasnie - u mnie nic nie kosztowala rejestracja w UM - to mozliwe jest?:)

    Chyba tak, bo to jest dochód gminy i gmina może zrezygnować.

    Natomiast to że jakieś US "nie uznają wydatku na pieczątki" (za KUP)
    przyznam ze mnie dziwi. Niemożliwe :> (w dobie oficjalnych wykładni
    dostępnych na stronach MF)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-11-21 05:40:33
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0611202330320.3188@athlon64...

    > Natomiast to że jakieś US "nie uznają wydatku na pieczątki" (za KUP)
    > przyznam ze mnie dziwi. Niemożliwe :> (w dobie oficjalnych wykładni
    > dostępnych na stronach MF)

    ale chodzi o to, ze PRZED rozpozeciem dzialalnosci (od 01/12)