  • 1. Data: 2007-11-12 11:31:31
    Temat: faktura korygująca - pomoc
    Od: antoni <x...@x...pl>

    witam,
    mam problem, ponieważ chwiowo nie ma mojej księgowej, a chciałbym wystawić
    (pierwszy raz) fakturę korygującą, nie wiem jak to zrobić, a przydało by
    się szybko. W fakturze był błąd taki, że zamiast wartości brutto, podana
    była wartość podatku vat. Dzwonili do mnie z firmy na którą wystawiona
    była faktura. W KPiR wszystko jest wpisane dobrze (po naszej stronie),
    natomiast księgowa z firmy na którą była źle wystawiona faktura nie może
    przez to jej odliczyć... proszę o pomoc

  • 2. Data: 2007-11-12 11:50:24
    Temat: Re: faktura korygująca - pomoc
    Od: antoni <x...@x...pl>

    Dnia Mon, 12 Nov 2007 11:31:31 +0000, antoni napisał(a):

> [...]
    > była faktura. W KPiR wszystko jest wpisane dobrze (po naszej stronie),
    > natomiast księgowa z firmy na którą była źle wystawiona faktura nie może

    Aha, dodam jeszcze, że kwota brutto będąca podsumowaniem jest prawidłowa.
    Niezgadza się tylko kwota brutto będąca w linijce w którym znajduje się
    produkt.

  • 3. Data: 2007-11-12 12:07:47
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "antoni" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    W miejscu gdzie normalnie pisze faktura vat nr ma byc
    Faktura korygujaca VAT nr:..
    z dnia...(dzien wystawienia f.korygujacej)
    Do faktury nr (tu wpisujesz nr tej zle wystawionej)
    z dnia ..
    Data sprzedazy ...

    Dane nabywcy i sprzedawcy tak jak zwykle, forma platnosci i termin

    Pozniej piszesz

    Bylo:
    (tutaj tabelka z danymi jak bylo w zle wystawionej)

    Winno byc:
    (tutaj tabelka poprawnie wypelniona)

    No i podsumowanie strony czyli tabelka gdzie wpisujesz roznice.

    A Twoj program ksiegowy nie ma opcji wystawienia f. korygujacej?

    --
    pozdr,
    ewka

  • 4. Data: 2007-11-12 12:20:54
    Od: antoni <x...@x...pl>

    Dnia Mon, 12 Nov 2007 13:07:47 +0100, ewka napisał(a):

> [...]
    >
    > No i podsumowanie strony czyli tabelka gdzie wpisujesz roznice.
    >
    > A Twoj program ksiegowy nie ma opcji wystawienia f. korygujacej?

    Dziękuję za odpowiedź, jednakże problem jest trochę dziwny - faktura była
    wystawiana niestety ręcznie i przez to wkradł się błąd. Problem wygląda
    następująco: http://img107.imageshack.us/img107/6446/fakturaui8.j
    pg
    Czyli w pierwszej pozycji w wartości brutto mamy vartość vat, podsumowanie
    ok. Nie wiem jak powinna wyglądać tabelka z różnicami. Aha i co z taką
    fakturą dalej? Rozumiem, że ona jest i nie wpisuje się jej nigdzie w KPiR,
    ani rejestrach VAT? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

  • 5. Data: 2007-11-12 12:30:52
    Od: antoni <x...@x...pl>

    Dnia Mon, 12 Nov 2007 12:20:54 +0000, antoni napisał(a):

> [...]
    > fakturą dalej? Rozumiem, że ona jest i nie wpisuje się jej nigdzie w KPiR,
    > ani rejestrach VAT? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

    Albo jednak wpisuje. Zobaczyłem właśnie wzór pewnej faktury korygującej i
    tam występują wartości ujemne, które można przenieść i pewno należy
    przenieść do rejestrów vat i kpir. Mimo wszystko nie zmienia to faktu, że
    ten błąd jest dziwny i nie wiem jak sobie z tym poradzić, wszystko przez
    to, że podsumowanie jest prawidłowe...

  • 6. Data: 2007-11-12 12:40:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    antoni pisze:
> [...]
    > ten błąd jest dziwny i nie wiem jak sobie z tym poradzić, wszystko przez

    A nie możesz im tego jeszcze raz wydrukować, tyle że bez błędu?
    Skoro i tak nie zaksięgowali bo nie wiedzieli jak?

    Zwłaszcza, że wartości brutto poszczególnych pozycji nie muszą być
    umieszczone na fakturze(wystarczy netto + stawka VAT lub brutto + stawka
    VAT, zależnie od której strony liczymy) a łączne wartości są ok.
    Nie mam pomysłu jak wystawić faktur korygująca w takim przypadku.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2007-11-12 13:07:45
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    > A nie możesz im tego jeszcze raz wydrukować, tyle że bez błędu?
    > Skoro i tak nie zaksięgowali bo nie wiedzieli jak?

    No chyba tak by bylo najlepiej, normalnie wydrukowac te sama z tym samym
    numerem poprawnie i wyslac. Nie jako korygujaca, ale zwykla. Nawet jak cos
    probowali ksiegowac to numer i data bedzie sie zgadzac, kwota netto tez.
    Byleby tamta zle wydrukowana zniszczyli, chyba ze jest mozliwosc osobistego
    kontaktu to jeszcze lepiej, tamta zabrac a dac prawidlowa.

    > Nie mam pomysłu jak wystawić faktur korygująca w takim przypadku.

    No dziwna sprawa, bo w zasadzie nie ma bledu, bo netto sie zgadza, vat tez
    ostateczna kwota zaplaty tez. Generalnie jakos musi sie dac, bo jesli nie
    podstawiajac poprawna zamiast tej to tylko f. korygujaca mozna to poprawic.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 8. Data: 2007-11-12 14:56:53
    Temat: Re: faktura ?
    Od: OTR <p...@d...com>

    Użytkownik antoni napisał:

    > Dziękuję za odpowiedź, jednakże problem jest trochę dziwny - faktura była
    > wystawiana niestety ręcznie i przez to wkradł się błąd.

    Jak ręcznie, to wystaw jeszcze raz z tym samym numerem, wpisz tak jak ma
    być, daj odbiorcy, starą wywalcie i po ptokach.

  • 9. Data: 2007-11-12 18:32:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Nov 2007, Maddy wrote:

    > A nie możesz im tego jeszcze raz wydrukować, tyle że bez błędu?
    > Skoro i tak nie zaksięgowali bo nie wiedzieli jak?

    Umówmy się, że można ale nie wolno ;), więc rozważamy sobie ową
    *prawidłową* możliwość, tak na wszelki wypadek :)

    > Nie mam pomysłu jak wystawić faktur korygująca w takim przypadku.

    Hm... toś mnie zaskoczyła.
    Przecież celem jest uzyskanie prawidłowego wpisu.
    Jak wpisy w księgach są prawidłowe, to IMO wystawienie f-ry która
    wprowadza zmiany na takie, ze zgadzają się z wartościami w książce
    i rejestrze nie powoduje WCALE konieczności robienia wpisow!
    Mi się wydaje, że oboje przyjęliście niewypowiedzianą tezę,
    jakoby f-ra korygująca MUSIAŁA być "zaksięgowana", czyli gdzieś
    wpisana.
    Jest gdzieś taki przepis? - "nie widzę" ;) (robi się to,
    zakrywając oczy :)), jak niedowidzę, to poproszę - pokażcie.
    Notę też chcesz ją "księgować"?
    Nie wystarczy "dopięcie" do właściwego dokumentu?
    Przecież f-ra korygująca oparta o zapis "lub w jakiejkolwiek innej
    pozycji" działa dokładanie tak, jak nota korygująca.
    Z takimi samymi pozycjami: "było: ..., miało być: ..." (albo "jest"
    albo jak tam kto chce).
    Jest wyraźny zapis:
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4
    +++
    3. Faktura korygujšca wystawiana w przypadku pomyłek, o których mowa
    w ust. 1, zawiera dane okreœlone w ust. 2 pkt 1 i pkt 2 lit. a, kwoty
    podane w omyłkowej wysokoœci oraz kwoty w wysokoœci prawidłowej.
    ---

    Skoro tam NIE MA ani rabatu, ani podwyżki, to tych kwot też nie ma,
    za to są "kwoty poprawiane" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-11-17 11:39:25
    Od: <s...@a...pl>

    > Jak ręcznie, to wystaw jeszcze raz z tym samym numerem, wpisz tak jak ma
    > być, daj odbiorcy, starą wywalcie i po ptokach.

    Czasami nie warto tak robić, bo skąd wiesz, czy np. kserokopia tejże już
    gdzieś nie poszła. Jeszcze nie zaksięgowana, ale ksero moze sugerować że już
    była wystawiona. A druga z takim samym numerem wiesz jakie skutki podatkowe
    i karne może rodzić...

    Kiedyś wystawiłem dla klienta fakturę na usługę remontową. Klient po
    godzinie przyszedł z prośbą o zmiane danych nabywcy, bo jednak chce ją na
    kogo innego. Niby żaden problem, oodałby oryginał, dałbym mu drugi z nowymi
    danymi. Coś mnie jednak tknęło. Zadzwoniłem do Spółdzielni Mieszkaniowej.
    Okazało się, że klinet juz tam był, złozył ksero faktury, by uzyskać jakąś
    tam refundację za remont! Po co mu f-ra na inne dane była? Mogę sie tylko
    domyslać że dla jakiegoś przekrętu (moze np. odliczeń remontowych od
    podatku - wówczas jeszcze były).

    Od tamtej pory robię zawsze korekty (gdy muszę ja cos poprawić) i biorę noty
    (gdy klient). Nie ma podmian.