  • 1. Data: 2003-07-16 07:15:51
    Temat: faktura vat + korekta - jeden dokument PZ czy dwa?
    Od: c...@p...onet.pl

    Witam mam pytanie jak to rozwiazac w praktyce, otoz otrzymalam fakture vat na
    materiały, a kilka dni pozniej korekte do tej faktury. Magazynier nie zdazyl
    jeszcze wprowadzic faktury materialowej do magazynu przed otrzymaniem korekty.
    Gdy przyszla faktura korygujaca magazynier wystawil jeden PZ na materialy z
    faktury nie objete korekta i spial te faktury do kupy, twierdzac ze w tej
    firmie zawsze sie tak robi. Mnie z kolei zawsze uczono ze na kazda fakture
    materialowa ma byc jeden dokument PZ, ktory musi sie zgadzac netto z wartoscia
    zakupionych materialow. I teraz kto ma racje? Czy jest na to jakas podstawa
    prawna?
    Dziekuje z gory za odpowiedz
    Pozdrawiam
    Klaudia

  • 2. Data: 2003-07-16 07:40:39
    Temat: Re: faktura vat + korekta - jeden dokument PZ czy dwa?
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wartoscia
    > zakupionych materialow. I teraz kto ma racje? Czy jest na to jakas
    ---------------------------------
    Cos chyba nie rozumiem magazynier robi PZ w/g faktury czy w/g stanu
    faktycznego otrzymanego towaru ?
    Najczęściej jest równoznaczne ale nie koniecznie faktura może byc na więcej
    a rzeczywiści jest mniej i co przyjmie wiecej niż dostał i czeka na fakture
    korygującą ej chyba coś nie tak.To księgowo jest niezgodność towaru z
    fakturą i jest nierozliczone konto 300 .
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-07-16 07:52:12
    Od: c...@p...onet.pl

    > Cos chyba nie rozumiem magazynier robi PZ w/g faktury czy w/g stanu
    > faktycznego otrzymanego towaru ?

    Chyba wedlug wlasniego 'widzi mi sie' ;) A faktycznie jest tak ze faktura
    obejmowala 2 pozycje po jednej sztuce kazda. Korekta byla na 1 material, ktory
    zostal w tym momencie 'wyzerowany'. Dlatego tez magazynier uznal ze wprowadzi z
    faktury vat tylko te jedna pozycje na ktora nie ma korekty. Dla mnie to jest
    dziwne. Tez sie zastanawiam jak oni pozniej uzgadniaja magazyn i konto 300.. W
    poprzedniej firmie gdzie pracowalam byly 2 rejestry oddzielny na zakup i
    oddzielny na f.korygujace i taka praktyka byla nie do zaakceptowania. Tutaj to
    jest wszystko razem i caly czas tak robia. IMHO jednak sa to dwa rozne
    dokumenty na ktore trzeba dwa rozne kwity wystawic.

    Pozdrawiam Klaudia

  • 4. Data: 2003-07-16 09:13:03
    Od: "Z.C." <z...@o...pl>

> [...]
    > jest wszystko razem i caly czas tak robia. IMHO jednak sa to dwa rozne
    > dokumenty na ktore trzeba dwa rozne kwity wystawic.

    Jeśli magazynier dostał fizycznie 1 materiał to zrobił to prawidłowo. (nie
    może przyjąć do magazynu czegoś czego nie dostał), a księgowanie owych
    faktur to już sprawa księgowości. (księgujesz oddzielnie faktury, oddzielnie
    PZ)
    Po zaksięgowaniu faktury (300/), korekty (300/) i PZ (/300) wszystko się
    rozliczy.

    Pozdr.
    Z.C.