    From: "Z.C." <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura vat + korekta - jeden dokument PZ czy dwa?
    Date: Wed, 16 Jul 2003 11:13:03 +0200

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:432d.0000111c.3f15042a@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > obejmowala 2 pozycje po jednej sztuce kazda. Korekta byla na 1 material,
    ktory
    > zostal w tym momencie 'wyzerowany'. Dlatego tez magazynier uznal ze
    wprowadzi z
    > faktury vat tylko te jedna pozycje na ktora nie ma korekty. Dla mnie to
    jest
    > dziwne. Tez sie zastanawiam jak oni pozniej uzgadniaja magazyn i konto
    300.. W
    > poprzedniej firmie gdzie pracowalam byly 2 rejestry oddzielny na zakup i
    > oddzielny na f.korygujace i taka praktyka byla nie do zaakceptowania.
    Tutaj to
    > jest wszystko razem i caly czas tak robia. IMHO jednak sa to dwa rozne
    > dokumenty na ktore trzeba dwa rozne kwity wystawic.
    >
    > Pozdrawiam Klaudia

    Jeśli magazynier dostał fizycznie 1 materiał to zrobił to prawidłowo. (nie
    może przyjąć do magazynu czegoś czego nie dostał), a księgowanie owych
    faktur to już sprawa księgowości. (księgujesz oddzielnie faktury, oddzielnie
    PZ)
    Po zaksięgowaniu faktury (300/), korekty (300/) i PZ (/300) wszystko się
    rozliczy.

    Pozdr.
    Z.C.