  • 1. Data: 2003-07-16 07:13:54
    Temat: nie zaplacona faktura i podatek
    Od: Katarzyna Gęborek <k...@e...net>

    Witam,

    Czy jeśli mój klient nie ureguluje należnosci za fakturę, czy muszę
    płacić podatek VAT od tej kwoty? Jak się ratować w takiej sytuacji?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,

    Katarzyna Gęborek
    em-graf.net
    tel. (22) 855 50 50
    e-mail: k...@e...net

  • 2. Data: 2003-07-16 08:39:24
    Temat: Re: nie zaplacona faktura i podatek
    Od: "walas" <k...@w...pl.NO>

    > Czy jeśli mój klient nie ureguluje należnosci za fakturę, czy muszę
    > płacić podatek VAT od tej kwoty? Jak się ratować w takiej sytuacji?

    musisz...chyba ze jestes Malym Podatnikiem i rozliczasz sie wg. metody
    kasowej...wtedy mozesz z zaplata VAT poczekac do czasu uregulowania
    naleznosci, jednak nie dluzej niz 90 dni od daty wykonania uslugi/wydania
    towaru

    a jesli nie jestes MP..pozostaje Ci wyslac ruskich z kalachami, ew. naslac
    jakas firme windykacyjna..nie sa tacy drodzy wbrew pozorom

    pozdr
    b.

  • 3. Data: 2003-07-16 18:22:11
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik "walas" <k...@w...pl.NO> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > a jesli nie jestes MP..pozostaje Ci wyslac ruskich z kalachami, ew. naslac
    > jakas firme windykacyjna..nie sa tacy drodzy wbrew pozorom

    A to już nie można zgłosić wniosku o wydanie nakazu zapłaty - potem
    komornika itd. ?
    Chyba komornik wystawia jakieś zaświadczenia o niemożliwości ściągnięcia
    długu - a z tym do US ew.

  • 4. Data: 2003-07-16 20:18:41
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Maciek81 wrote:
    > A to już nie można zgłosić wniosku o wydanie nakazu zapłaty - potem
    > komornika itd. ?

    Trzeba. Ale to na ogół trwa dłużej niż masz czasu na VAT.

    > Chyba komornik wystawia jakieś zaświadczenia o niemożliwości ściągnięcia
    > długu - a z tym do US ew.

    Dokładnie, ale nie do US tylko w KUP. A na VAT nie ma zmiłuj. Kiedyś
    można było jeszcze zrobić sztukę i - mając już komornika na karku -
    wskazać mu nierzetelnego kontrahenta. Komornik na ogół był bardziej
    skuteczny i swoje brał.

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =