  • 1. Data: 2003-07-16 08:17:26
    Temat: Samochód na firm
    Od: "ebeb" <g...@w...pl>

    Witam
    Jeśli posiadam samochód firmowy i wliczam paliwo w koszty , czy jestem
    obowiązany do prowadzenia książki drogowej i udokumentowania w niej
    faktycznych przebiegów ? ( tak jak to jest w samochodach ciężarowych dużych
    firm )

    Pozdrawiam

    ebeb

  • 2. Data: 2003-07-17 08:32:16
    Temat: Re: Samochód na firm
    Od: "Irro" <i...@w...pl>

    Użytkownik "ebeb" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Jeśli posiadam samochód firmowy
    jaki?
    > i wliczam paliwo w koszty , czy jestem
    > obowiązany do prowadzenia książki drogowej i udokumentowania w niej
    > faktycznych przebiegów ?
    IMHO: (ewidencja pojazdów?) jeśli ciężarowy to nie, jeśli osobowy
    zarejestrowany po 1.10.2001 to też nie.

    Irro

  • 3. Data: 2003-07-17 10:28:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > obowiązany do prowadzenia książki drogowej i udokumentowania w niej
    > faktycznych przebiegów ? ( tak jak to jest w samochodach ciężarowych

    1.To zależy od tego co rozumiesz pod pojęciem samochód firmowy.
    2. To zależy od tego jaki samochód
    3. To zależy od tego kto nim jeździ
    4. To zależy od tego co masz na myśli:
    ewidencję przebiegu pojazdów czy kartę drogową.

  • 4. Data: 2003-07-17 14:07:37
    Od: "ebeb" <g...@w...pl>

    > Użytkownik "ebeb" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > jestem
    > dużych
    >
    > 1.To zależy od tego co rozumiesz pod pojęciem samochód firmowy.

    Samochód kupiony na firmę

    > 2. To zależy od tego jaki samochód
    Osobowy
    > 3. To zależy od tego kto nim jeździ

    Np. właściciel , lub pracownik

    > 4. To zależy od tego co masz na myśli:
    Jedno i drugie ???

  • 5. Data: 2003-07-17 17:38:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Samochód kupiony na firmę

    Rozumiem, że jest środkiem trwałym.
    W celu dokumentowania kosztów nie musisz
    prowadzić ewidencji przebiegu.

    > Osobowy
    >
    > Np. właściciel , lub pracownik

    > Jedno i drugie ???

    Myślę, że chodziło o ewidencję przebiegu.

    A co do karty drogowej hmmm...
    Jeśli jeździsz jako właściciel, to nie musisz
    mieć karty drogowej. Jeśli jeździ pracownik,
    to nie wiem. Kiedyś jak uchwalono ustawę, to
    wynikało z niej, że pracownik musi mieć
    zaprowadzoną kartę drogową, ale potem
    ktoś stuknął się w głowę i była jakaś
    nowelizacja albo urzędowa interpretacja,
    że nie trzeba.
    Nie wiem na czym stanęło.
    Jeśli chcesz wiedzieć to zajrzyj do źródeł:
    ustawa o czasie pracy kierowców
    ustawa o transporcie drogowym.