  • 1. Data: 2005-10-11 20:31:16
    Temat: faktura wystawiona poza Polske
    Od: Majer <m...@v...krakow.pl>

    Firma (a raczej instytucja) zagraniczna chce mi cos zlecic. Zeby mogli mi
    zaplacic musze wystawic im fakture. Pytanie brzmi:

    Jak ma wygladac taka faktura wystawiona poza Polske?
    Czym sie rozni od klasycznej Vatowskiej - czy moze musze ja tlumaczyc na
    jakis jezyk no i w jakiej walucie ma byc wystawiona (firma placi w Euro)?
    No i ostatecznie co w takim przypadku sie dzieje z podatkiem?

    Z gory dziekuje za wszelkie informacje.

  • 2. Data: 2005-10-12 07:26:25
    Temat: Re: faktura wystawiona poza Polske
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Majer" <m...@v...krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakis jezyk no i w jakiej walucie ma byc wystawiona (firma placi w Euro)?
    > No i ostatecznie co w takim przypadku sie dzieje z podatkiem?

    a czego dotyczy to zlecenie?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-10-12 15:44:52
    Od: Majer <m...@v...krakow.pl>

    Dnia Wed, 12 Oct 2005 09:26:25 +0200, my way
    <y...@s...tlen.pl> napisał:

    > U?ytkownik "Majer" <m...@v...krakow.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > a czego dotyczy to zlecenie?

    Jest to zlecenie programistyczne (testowanie oprogramowania satelity) dla
    laboratorium LPSC we Francji.
    Bylismy tam z kolega w wakacje i juz to robilismy, a teraz chca nas
    zatrudnic 'zdalnie'. Powiedzieli, ze, aby nam zaplacic, musimy wystawic im
    fakture ('invoice') i jest dla nich obojetne co za firma to wystawi:
    cytuje: "moze to byc nawet restauracja".

  • 4. Data: 2005-10-13 08:06:38
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > fakture ('invoice') i jest dla nich obojetne co za firma to wystawi:
    > cytuje: "moze to byc nawet restauracja".

    podatek dochodowy rozlicza się w RP
    a teraz vat:
    jeżeli odbiorca jest francuskim podatnikiem vat, to ta usługa podlega
    opodatkowaniu we Francji. Faktura bedzie różnić się od "zwykłej" tym, że nie
    będzie zawierać kwoty podatku vat, czyli netto=brutto. Ponadto musisz
    umieścić na niej adnotację, że vat rozliczy nabywca usługi.
    Jeżeli odbiorca nie bedzie podatnikiem vat, usługa jest opodatkowana w RP,
    wg naszych stawek i wygląda identycznie jak zwykła faktura.

    waluta na fakturze może być dowolna
    a jeśli chodzi o język - najlepiej po polsku, w przeciwnym wypadku US może
    rządać tłumaczenia

    firmę, która wystawi fakturę, musisz znaleźć sam ;)

    powodzenia

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-10-13 12:30:40
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    my way napisał(a):

    > waluta na fakturze może być dowolna

    Chyba, że jest usługa jest opodatkowana w Polsce. Wtedy kwota VAT musi
    być podana w złotówkach.

    --
    Wojciech Ratymirski

  • 6. Data: 2005-10-13 12:35:47
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net> napisał w
    wiadomości news:diljvq$e41$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Chyba, że jest usługa jest opodatkowana w Polsce. Wtedy kwota VAT musi
    > być podana w złotówkach.

    masz rację
    dzięki za sprostowanie

    pozdrawiam