  • 1. Data: 2002-07-06 16:10:12
    Temat: Re: firma na 1/4 etatu
    Od: "Pawel" <s...@m...ariadna.pl>

    > czy jest możliwe założenie "firmy na 1/4 etatu" i płacenie mniejszej

    nie

  • 2. Data: 2002-07-06 16:20:15
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    ZUS to nie skarbowy, nie placisz w zusie roznych stawek w zaleznosci od tego
    czy cos sprzedasz czy nie - zus to skladka ubezpieczeniowa a wiec ... sory,
    ale musisz placic wszystkie ubezpieczenia w pelnej wysokosci niezaleznie od
    tego czy masz pelny etat, czy pol czy 1/10 nawet
    ArS

  • 3. Data: 2002-07-06 18:55:32
    Od: "ralf78" <r...@b...pl>

    O programie "PP" lepiej zapomnij..., przynajmniej na dlugo...
    Pytales w jakims odpowiedzialnym za to urzedzie jak sa do tego
    przygotowani...
    Ja sie pytalem...w ZUS-ie, w US-ie, w gminie...
    Brak slow, kolejna propaganda rzadowa...
    Zreszta jak zwykle w wykonaniu rzadzacych bez wzgledu na to z jakiego obozu
    pochodza...

    powodzenia

    Użytkownik Tomasz Grobelny <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ag77p4$81q$...@n...tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-07-07 04:45:47
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Grobelny" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A gdyby firma była zarejestrowana na kogoś kto już pracuje na pełnym
    etacie?
    > Czy wtedy też trzeba płacić ubezpieczenie, składki rentowe itd. drugi raz?

    jezeli ten ktos jest zatrudniony (lub ma swoja firme) i pracodaawca
    odprowadza za niego ubezpieczenia to w przypadku podjecia dzialalnosci osoba
    ta zobowiazana jest tylko do oplacania ubezpieczenia zdrowotnego;
    ArS

  • 5. Data: 2002-07-07 05:31:06
    Od: "LK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    osoba
    > ta zobowiazana jest tylko do oplacania ubezpieczenia zdrowotnego;

    7,75% podstawy wymiaru składki

  • 6. Data: 2002-07-07 15:52:27
    Temat: firma na 1/4 etatu
    Od: Tomasz Grobelny <g...@p...onet.pl>

    Czytałem że zakładając firmę na wstępie trzeba płacić 500 zł dla ZUS.
    Ponieważ firma na początku byłaby mała (bo nie mam kasy na większą, nie mam
    dużo czasu itd.) i miałaby małe zyski (ok. 500 zł) to chciałbym wiedzieć
    czy jest możliwe założenie "firmy na 1/4 etatu" i płacenie mniejszej
    składki. A może jest jakiś inny sposób ominięcia problemu.

    Tomek

  • 7. Data: 2002-07-07 17:02:08
    Od: Tomasz Grobelny <g...@p...onet.pl>

  • 8. Data: 2002-07-07 23:40:03
    Od: Tomasz Grobelny <g...@p...onet.pl>

  • 9. Data: 2002-07-08 07:12:16
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

> [...]
    > czy jest możliwe założenie "firmy na 1/4 etatu" i płacenie mniejszej
    > składki. A może jest jakiś inny sposób ominięcia problemu.

    Można jeszcze zawieszać i odwieszać działalność np. na 1 dzień w miesiącu.
    Wtedy wystawiasz faktury z datą odwieszenia. Płacisz ZUS tylko za 1 dzień
    prowadzonej działalności :)
    Robert

  • 10. Data: 2002-07-09 05:54:00
    Temat: Re: firma na 1/4 etatu - odwieszanie
    Od: "Qqruźnik" <q...@i...pl>

    A na jakiej podstawie prawnej można płacić w ZUS'ie tylko za jeden dzień ?

    Qqruźnik