  • 11. Data: 2002-07-09 07:42:59
    Temat: Re: firma na 1/4 etatu - odwieszanie
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

    > A na jakiej podstawie prawnej można płacić w ZUS'ie tylko za jeden dzień ?
    Hmm...

    Niestety nie przytoczę tu artykułu, ale przecież gdy masz zawieszoną
    działalność gospodarczą, to się ZUS'u nie płaci.
    Chyba że coś się zmieniło. Swego czasu gdy byłem jeszcze studentem, właśnie
    w ten sposób robiłem i nikt się do mnie nie przyczepił.

    Robert

  • 12. Data: 2002-07-09 11:54:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl> napisał w
    wiadomości news:age41c$8bp$1@home.teta.com.pl...
    > Hmm...
    >
    > Niestety nie przytoczę tu artykułu, ale przecież gdy masz zawieszoną
    > działalność gospodarczą, to się ZUS'u nie płaci.

    Raczej nie przytoczysz z tego prostego powodu, że w ZUS
    nie znają pojęcia zawieszenia działalności.
    Możesz najwyżej zaprzestać prowadzenia, ale
    to już inna bajka.

    > Chyba że coś się zmieniło. Swego czasu gdy byłem jeszcze studentem,
    właśnie
    > w ten sposób robiłem i nikt się do mnie nie przyczepił.

    Wiele osób tak robi (sądząc z popularności wątku
    zawieszania), a to że ZUS się nie przyczepił, to
    jeszcze nic nie znaczy. Po prostu w ZUS przyjmują cierpliwie
    takie deklaracje sprawdzając jedynie czy wszystkie pola
    co trzeba są wypełnione i czy nie użyto jakichś niedozwolonych
    kodów z którymi system by sobie nie poradził :-)
    Natomiast na razie nie sprawdzają prawdziwości
    podanych danych, bo albo nie mają na to czasu, albo
    nie wiedzą jak wielkie sumy możnaby zebrać od tych
    "zawieszających się".

    A swoją drogą chętnie zapoznam się z definicją
    ustawową zaprzestania działalności.
    Ustawa o działalności gospodarczej
    przewiduje w przypadku zaprzestania działalności
    wyrejestrowanie w organie ewidencyjnym -Art. 88e. 1. 1)
    Być może są jakieś przepisy szczególne, ale do nich
    nie dotarłem.

    CEZ

  • 13. Data: 2002-07-12 11:04:38
    Od: "Domin" <d...@w...pl>

    > Raczej nie przytoczysz z tego prostego powodu, że w ZUS
    > nie znają pojęcia zawieszenia działalności.
    > Możesz najwyżej zaprzestać prowadzenia, ale
    > to już inna bajka.
    a mi ostatnio w ZUS powiedzieli ze nie znaja terminu urlopu, mozna tylko
    zawiesic
    pozdrawim
    Domin
    P.S a jak zawiesilem to czy musze w US tez zawiesic czy tylko rozliczac sie
    z dochodu 0 zl

  • 14. Data: 2002-07-12 11:43:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > a mi ostatnio w ZUS powiedzieli ze nie znaja terminu urlopu, mozna
    tylko
    > zawiesic

    Mnie w ZUS powiedzieli, że nie muszę
    żadnych składek opłacać i będą przekazywać
    na moje konto miesięcznie ok 500 zł

    Uwierzyłbyś? Ja nie uwierzyłem.

    CEZ

  • 15. Data: 2002-07-13 07:15:28
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

    > P.S a jak zawiesilem to czy musze w US tez zawiesic czy tylko rozliczac
    sie
    > z dochodu 0 zl

    Na 99,99% zawieszenie działalności należy zgłaszać w US i ZUS'ie.

    Robert

    Robert Kilimnik

  • 16. Data: 2002-07-13 22:25:30
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze R...@t...com.pl:

    > sie
    >
    > Na 99,99% zawieszenie działalności należy zgłaszać w US i ZUS'ie.

    A nawet na 100%.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516